|
kristerh
29-07-2005, 11:44
Läste nånstans att svenskarna var det sämst klädda folket iaf på sommaren, och det stämmer nog, fast finnarna är inte ett dugg bättre överallt möter man dem killar/män i urtvättade tältiga t tröjor, badbyxor,mm ser ut som de klivit ut ur en kompost...  ibland täcker inte t tröjan magen  jag är en av dem som tycker att man inte lufsar runt i badbyxor o en äcklig t tröja inne i städerna, är jag gammaldags? kvinnorna är lite bättre men man hittar ofrächa exemplar där med. kan man inte sätta på sig ett par frächa schorts (stavning) och en hyfstad t tröja innan man åker som turist nånstans, det gäller alla både stockholmare o "lantisar", det värsta är när folk stinker svett  dessutom. vad tycker ni? krister
Hur klär man sig då bra? Skjorta, slips och kavaj (väst)? Då om något lär man väl stinka svett! Låt folk få kläs sig som de vill.
Sulawesii
29-07-2005, 11:52
Hm. Konstigt. Just sommartid är den tid jag alltid har något fint att sätta på mig. Och nog tycker jag folk över lag klär sig bra sommartid!
kristerh
29-07-2005, 12:07
CITAT (KURT @ 29-07-2005, 12:49) Hur klär man sig då bra? ja det är inte med en skitig t tröja och badbyxor inne i stan iallafall Visst får folk klä sig som de vill, man behöver inte ha skjorta, slips o kavaj för att vara välklädd krister
Gossen Ruda
29-07-2005, 12:17
För närvarande har jag 26-27 grader inomhus så jag sitter och skriver detta endast iklädd läsglasögon och armbandsur. Hur står sig den klädseln i sammanhanget?  Fast nu skall jag åka till sommarstugan. Med kläder på. Auf wiedersehen.
Det osmakligaste klädsel jag sett på sommaren var en man som stegade in på Ö & B i gräsklipps-oljig t-shirt, träskor, och ett par minimala urblekta badbrallor där ett och annat äckligt rump-eksem stack fram fullt synliga.
wolkenkrabber
29-07-2005, 16:03
jag skulle alrdig gå ut i lortiga kläder,
ett för att jag stör mig på om andra är lortiga så då kan man ju själv vara ett gott excempel och hålla sig ren
men ajg har sällan finklädder på mig, det blir ett par jeans och en t-shirt, shorts ser man mig aldrig i
Caprice
29-07-2005, 17:12
Tycker det är lite snuskigt när man ser gubbar med stora ölmagar som går utan tröja i mataffärer...
Sulawesii
29-07-2005, 17:14
Jag tycker inte att nån karl eller kvinna ska gå med bar överkropp annat än på stranden........ sån är jag!
Om vi är sämst klädda vet jag inte. Fast vi trippar väl inte omkring i små Chanel-dräkter och 15 cm klackar som de gör i Frankrike och Italien. Om man nu tycker att det är idealet för att vara välklädd. Jag är alltid hel och ren och tycker om att klä mig bekvämt OCH snyggt men när jag är hemma så blir det jeans/shorts/kjol och t-shirt. Min man har gått ner 11 kilo sen i januari och hans kläder är lite för stora nu och sitter kanske inte som de borde. Han får väl köpa en ny garderob eller så får jag truga med lite hembakad cheesecake... Själv har jag gått ner två kilo i sommar men någon ny garderob behövs inte. I alla fall inte av DEN anledningen.
rabalder
29-07-2005, 19:12
zaaritha
29-07-2005, 19:19
Jag går hemma i långkjol+ t-shirt. Ute ---"bland folk"; har jag långkjol o snyggare t-shirts eller skjortor..........
Sulawesii
30-07-2005, 08:42
CITAT (rabalder @ 29-07-2005, 20:12)
Personligen tycker jag att det rådande modet är förfärligt - korta tröjor och valkar som poppar ut - framför allt dessa "modemedvetna" feta tonårsbrudar som förmodligen borde ha en större spegel- underliga ringningar i halsarna BH-banden skall tydligen synas nu för tiden. För att inte tala om alla dessa bröst som ser ut att vara på väg att krypa ut - tycker det hela är väldigt smaklöst. Nu har ju TV förmodligen stor genomslagskraft - man ser en del som förmodligen medvetet eller omedvetet smittar av sig på tittarna. Män som går halvnakna när dom är ute o shoppar är rent motbjudande och äckliga. Det verkar som om folk är i total avsaknad av självkritik. Hur ser jag själv ut då? Hel o ren som regel även om en del kläder är lite slitna - är ju sådan som har svårt att skiljas från gamla favoriter och svårt att anpassa mig i nya kläder.
Svenskarna har väl aldrig hört till de välklädda,(inte alla bara en del). När jag kom till Sverige för 27 år var jag schockerat att ser män går omkring i röda byxor och trätofflor.Tiden har ändrat sig,men badbyxor och slafsiga t-shirts kan man har hemma när man klipper gräs,absolut inte i samhället.Det finns snygga shorts och t-tröjor för män.Skulle aldrig får för mig att går och handlar i badkläder.Det måste inte vara det senaste modet,hel och ren räcker väl.Denna sommaren har jag ofta kjol på mig,
Ophelia
30-07-2005, 14:56
Själv tycker jag nog att jag inte är rätt person att klanka ner på vad folk har på sig. Jag kan bara hoppas på att människor har på sig vad de trivs i efter sitt eget tycke, smak och syfte. Skiter fullkomligt i om folk har på sig shorts och en slafsig t-shirt när de handlar eller vad det nu har. Har man inte annat att tänka på än att fundera på "välklädd" och "dåligt klädd" så ska man nog skaffa sig arbete/hobby. Själv skulle jag ALDRIG ha kjol på mig vare sig privat eller på arbetet men det är mitt val. Skulle aldrig falla mig in att ens tänka tanken att ha kostym när jag träffar högre chefer. Låter dem tro att en sådan som jag kan man lätt hacka i småbitar när det ser min klädsel.
CITAT (Ophelia @ 30-07-2005, 15:56) Själv tycker jag nog att jag inte är rätt person att klanka ner på vad folk har på sig. Jag kan bara hoppas på att människor har på sig vad de trivs i efter sitt eget tycke, smak och syfte. Skiter fullkomligt i om folk har på sig shorts och en slafsig t-shirt när de handlar eller vad det nu har. Har man inte annat att tänka på än att fundera på "välklädd" och "dåligt klädd" så ska man nog skaffa sig arbete/hobby. Själv skulle jag ALDRIG ha kjol på mig vare sig privat eller på arbetet men det är mitt val. Skulle aldrig falla mig in att ens tänka tanken att ha kostym när jag träffar högre chefer. Låter dem tro att en sådan som jag kan man lätt hacka i småbitar när det ser min klädsel.  Inte kjol????? Jag som älskar när tjejer med korta kjolar står på händer i min trädgård och letar efter praliner och kakor! Magnus
CITAT (Ophelia @ 30-07-2005, 15:56) Själv tycker jag nog att jag inte är rätt person att klanka ner på vad folk har på sig. Jag kan bara hoppas på att människor har på sig vad de trivs i efter sitt eget tycke, smak och syfte. Skiter fullkomligt i om folk har på sig shorts och en slafsig t-shirt när de handlar eller vad det nu har. Har man inte annat att tänka på än att fundera på "välklädd" och "dåligt klädd" så ska man nog skaffa sig arbete/hobby. Själv skulle jag ALDRIG ha kjol på mig vare sig privat eller på arbetet men det är mitt val. Skulle aldrig falla mig in att ens tänka tanken att ha kostym när jag träffar högre chefer. Låter dem tro att en sådan som jag kan man lätt hacka i småbitar när det ser min klädsel.  Jo men visst! Mvh Fenja
zaaritha
30-07-2005, 23:26
shiva!
Hannele
30-07-2005, 23:30
CITAT (Ophelia @ 30-07-2005, 15:56) Skulle aldrig falla mig in att ens tänka tanken att ha kostym när jag träffar högre chefer. Låter dem tro att en sådan som jag kan man lätt hacka i småbitar när det ser min klädsel. :) Vilken planet bor du på?
Snöflinga
30-07-2005, 23:34
Ophelia, så rätt  Hur människor är klädda är väl deras ensak, inte stör det mej..... Det är ju bara en del av mångfalden, vilket jag uppskattar
zaaritha
30-07-2005, 23:40
Man klär sej inte i shorts--som skär in i baken!!
farbror B
30-07-2005, 23:42
CITAT (Hannele @ 31-07-2005, 00:30) CITAT (Ophelia @ 30-07-2005, 15:56) Skulle aldrig falla mig in att ens tänka tanken att ha kostym när jag träffar högre chefer. Låter dem tro att en sådan som jag kan man lätt hacka i småbitar när det ser min klädsel.  Vilken planet bor du på?  Njae, så långt skulle jag inte gå.... Folk i allmänhet tittar för mycket på klädseln, det är väl hur man bär upp dom som gäller? kroppsspråket talar jag om nu. Ingen har väl respekt för en kostymnisse som beter sej sopm Stig-Helmer? Kan gott och väl utge trygghet och respekt i sandaler, trasiga jeans och t-shirt... ( så skulle jag gärna vara klädd, eller helst barfota)
zaaritha
30-07-2005, 23:45
Bra--för dej! Jag känner oftast att jag ser mindre välklädd ut. Tyvärr!
Blomstertanten
31-07-2005, 06:36
CITAT (shiva @ 31-07-2005, 00:18) Inte kjol????? Jag som älskar när tjejer med korta kjolar står på händer i min trädgård och letar efter praliner och kakor! Magnus  Har du kakor o praliner i din trädgård ???????? Kommer direkt !  Jag har bara blommor i min !
Ophelia
31-07-2005, 06:45
CITAT (Hannele @ 31-07-2005, 00:30) CITAT (Ophelia @ 30-07-2005, 15:56) Skulle aldrig falla mig in att ens tänka tanken att ha kostym när jag träffar högre chefer. Låter dem tro att en sådan som jag kan man lätt hacka i småbitar när det ser min klädsel.  Vilken planet bor du på?  Ja det får du gissa dig till.
Ophelia
31-07-2005, 06:46
CITAT (farbror B @ 31-07-2005, 00:42) CITAT (Hannele @ 31-07-2005, 00:30) CITAT (Ophelia @ 30-07-2005, 15:56) Skulle aldrig falla mig in att ens tänka tanken att ha kostym när jag träffar högre chefer. Låter dem tro att en sådan som jag kan man lätt hacka i småbitar när det ser min klädsel.  Vilken planet bor du på?  Njae, så långt skulle jag inte gå.... Folk i allmänhet tittar för mycket på klädseln, det är väl hur man bär upp dom som gäller? kroppsspråket talar jag om nu. Ingen har väl respekt för en kostymnisse som beter sej sopm Stig-Helmer? Kan gott och väl utge trygghet och respekt i sandaler, trasiga jeans och t-shirt... ( så skulle jag gärna vara klädd, eller helst barfota)  Just det Finns en och annan chef som ser mer till klädseln än till personen.
Ophelia
31-07-2005, 06:47
CITAT (shiva @ 31-07-2005, 00:18) CITAT (Ophelia @ 30-07-2005, 15:56) Själv tycker jag nog att jag inte är rätt person att klanka ner på vad folk har på sig. Jag kan bara hoppas på att människor har på sig vad de trivs i efter sitt eget tycke, smak och syfte. Skiter fullkomligt i om folk har på sig shorts och en slafsig t-shirt när de handlar eller vad det nu har. Har man inte annat att tänka på än att fundera på "välklädd" och "dåligt klädd" så ska man nog skaffa sig arbete/hobby. Själv skulle jag ALDRIG ha kjol på mig vare sig privat eller på arbetet men det är mitt val. Skulle aldrig falla mig in att ens tänka tanken att ha kostym när jag träffar högre chefer. Låter dem tro att en sådan som jag kan man lätt hacka i småbitar när det ser min klädsel. :) Inte kjol????? Jag som älskar när tjejer med korta kjolar står på händer i min trädgård och letar efter praliner och kakor! Magnus Varför ha kjol alls när jag letar praliner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|