Hannifer

r det en H. Carnosa, som jag gissar?
pejori
det ser inte ut som en carnosa wub.gif
svrt att se med en s liten bild. kan du gra den lite strre? wub.gif
Hannifer
jendah
Din bild:

Kan vl vara en liten carnosa tror jag smile.gif

Men den pminner lite om min Silver pink (pubicalyx), men det stmmer inte riktigt heller... (en lnk till en: Hoya Pubicalyx)
Emser
Jod vist r det en H. carnossa! Har en lika dan sjlv! Det kan ta dem rtt lnge innan den blommar...jag har haft min i 6 r och den har inte blommat nnu - men min pappa som fick skott av mig fr 3 r sedan och har den i ett sderfnster har ftt den att blomma i r!
Hannifer
CITAT (Emser @ 29-07-2005, 18:56)
Jod vist r det en H. carnossa! Har en lika dan sjlv! Det kan ta dem rtt lnge innan den blommar...jag har haft min i 6 r och den har inte blommat nnu - men min pappa som fick skott av mig fr 3 r sedan och har den i ett sderfnster har ftt den att blomma i r!

h, tack Emser! Jag var s tveksam. Det r skitjobbigt nr man inte vet vad ens vxter heter! rolleyes.gif Men vad konstigt att det tar s lng tid innan den blommar. Min H. multiflora (som jag fick identifierad hrom dagen) blommar glatt, fasten jag rotade den fr knappt ett halvr sedan... Vad kan det bero p? huh.gif
iscah
hannifer: olika hoyor r olika blomvilliga. och man kan ju ltt sga att multiflora hr till en av dom blomvilligare biggrin.gif

nr en hoya vl brjat blomma s fortstter den oftast rtt villigt.
andra sorter som grna blommar ofta tex lacunosa, lasiantha och heuschkeliana. wub.gif

mvh Jessica
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon