Hannifer

Är det en H. Carnosa, som jag gissar?
pejori
det ser inte ut som en carnosa wub.gif
svårt att se med en så liten bild. kan du göra den lite större? wub.gif
Hannifer
jendah
Din bild:

Kan väl vara en liten carnosa tror jag smile.gif

Men den påminner lite om min Silver pink (pubicalyx), men det stämmer inte riktigt heller... (en länk till en: Hoya Pubicalyx)
Emser
Jodå vist är det en H. carnossa! Har en lika dan själv! Det kan ta dem rätt länge innan den blommar...jag har haft min i 6 år och den har inte blommat ännu - men min pappa som fick skott av mig för 3 år sedan och har den i ett söderfönster har fått den att blomma i år!
Hannifer
CITAT (Emser @ 29-07-2005, 18:56)
Jodå vist är det en H. carnossa! Har en lika dan själv! Det kan ta dem rätt länge innan den blommar...jag har haft min i 6 år och den har inte blommat ännu - men min pappa som fick skott av mig för 3 år sedan och har den i ett söderfönster har fått den att blomma i år!

Åh, tack Emser! Jag var så tveksam. Det är skitjobbigt när man inte vet vad ens växter heter! rolleyes.gif Men vad konstigt att det tar så lång tid innan den blommar. Min H. multiflora (som jag fick identifierad härom dagen) blommar glatt, fasten jag rotade den för knappt ett halvår sedan... Vad kan det bero på? huh.gif
iscah
hannifer: olika hoyor är olika blomvilliga. och man kan ju lätt säga att multiflora hör till en av dom blomvilligare biggrin.gif

när en hoya väl börjat blomma så fortsätter den oftast rätt villigt.
andra sorter som gärna blommar ofta ä tex lacunosa, lasiantha och heuschkeliana. wub.gif

mvh Jessica
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon