Full version: känguruäpple
yla
det är frågan kan man äta frukten måntro
Fenja
Jag har för mig att jag hört att den är giftig...
Mvh
Fenja
Fenja
Kul! Får jag försöka att skaffa fröer till. Men där står ju att känguruäpplet inte är ätbart så då mindes jag nog rätt. Låt frukterna mogna ordentligt så har du fröer till nästa år!
Mvh
Fenja
Åsa, mälardalen zon 2
Väl mogna frukter praktiskt taget övermogna ska kunna gå att äta för då ska de knappt innehålla något gift men vad jag förstått ska de inte vara speciellt goda.
yla
bra då blir det bara att samla nya frön till nästa år
men de stod att man kan övervintra svalt o få den o leva ett år till fast jag har banne mej inte plats för fler nu ju laugh.gif inomhus alltså
fast hm hm kanske kunde klämma in en till fast int ´ blir de äpplet
men nästa år ska jag nog testa o göra häck av kängurun rolleyes.gif
mollys_matte
kängruäpplen blir ju tokstora!!!
har en på jobbet, har växt sjuktmycket!
*undrar om det är frukter på det vi har*
zaaritha
Solanumfrukter är oftast giftiga!
lilla mamma
Jag vill ha fröer om det blir över
yla
CITAT (lilla mamma @ 03-08-2005, 21:54)
Jag vill ha fröer om det blir över

påminn mej då de e dags
*Felix matte*
Så vackra blommor den har wub.gif jg fotade några blå på plantskolan... tycker blå blommor är bland det vackraste wub.gif har några stycken i mitt album "blommor" på sista sidan.

Förresten... praktlysingen du skickade ifjol har fått blomknoppar wub.gif gissa om jag är glad biggrin.gif hoppas, joppas att den hinner blomma innan det blir alltför kallt. wub.gif
yla
CITAT (Felix matte @ 03-08-2005, 22:10)
Så vackra blommor den har wub.gif jg fotade några blå på plantskolan... tycker blå blommor är bland det vackraste wub.gif har några stycken i mitt album "blommor" på sista sidan.

Förresten... praktlysingen du skickade ifjol har fått blomknoppar wub.gif gissa om jag är glad biggrin.gif hoppas, joppas att den hinner blomma innan det blir alltför kallt. wub.gif

ja de ska den väl ändå hinna med
wolkenkrabber kallade den för norrlandsblomma så nog ska den hinna
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 03-08-2005, 22:36)
ja   de  ska  den  väl ändå  hinna med
wolkenkrabber  kallade  den  för  norrlandsblomma  så  nog ska den hinna

kollade på avstånd... det är 815 kilometer mellan oss (bilväg) Norrland är väl halva Sverige laugh.gif ... men jag hoppas och tror visst att den hinner ge blom wub.gif
yla
CITAT (Felix matte @ 03-08-2005, 22:42)
CITAT (oldwolfie @ 03-08-2005, 22:36)

ja   de  ska  den  väl ändå  hinna med
wolkenkrabber  kallade  den  för  norrlandsblomma  så  nog ska den hinna

kollade på avstånd... det är 815 kilometer mellan oss (bilväg) Norrland är väl halva Sverige laugh.gif ... men jag hoppas och tror visst att den hinner ge blom wub.gif

jaa jag glöömmer avstånden för de har inte kännts så långt då man åker där då allt e så vackert
men de e långt ju wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon