Full version: Underbara växthus
ogräset
Hej på er

Kommer precis in från mitt växthus, har titta på vindruvorna som har börjat fått färg. Kollar in tomaterna, ruskar om basilika det doftar underbart.
Kan det bli en bättre början på semestern.

MVH Birgittta biggrin.gif
Irene_L
Jag gick in i ditt album och tittade på ditt UNDERBARA wub.gif växthus. Det är så fint. Jag förstår att du njuter av det.
Jag blir riktigt avundsjuk.
Mvh
Irene
yenny
Vilket jättefint växthus du har wub.gif jag blir nog lite avis...
Jättefint i hela trädgården med för den delen!
Wicke
jag har suktat efter ditt växthus hela sommaren och våren,underbart fint med Trä istället för aluminium ! wub.gif
ogräset
Hej

Jag önskar att alla fick uppleva det underbara med växter och djur det är rogivande.
Min pappa bor på ett äldreboende där trädgården ser för bedrövlig ut, och jag hade önskat att kommuner och landsting hade förstått vikten vid att ha en trädgård med växter och vatten . Det är många gånger bättre än
piller.

MVH Birgitta biggrin.gif
Fabulus
Jo, visst kan man undra varför inte kommun och landsting ser till att miljön kring sjukhus, boenden blir bättre. Det finns forskning som visar på betydlesen av den yttre miljön. I Skåne finns även en utbildning till trädgårdsterapeut, dvs att genom trädgård behandla psykiatriska sjukdomar/störningar.

Fast vi kanske inte vill ta bort pillren från sjukvården för de genererar ju trots allt företagsvinster.... Ska nog flytta mina aktier från Astra till Weibulls... (fniss)
Yin o Yang
CITAT (ogräset @ 12-08-2005, 21:08)
Min pappa bor på ett äldreboende där trädgården ser för bedrövlig ut, och jag hade önskat att kommuner och landsting hade förstått vikten vid att  ha en trädgård med växter och vatten . Det är många gånger bättre än
piller.

Precis detta har man faktiskt satsat på vid ett av äldreboendena i lilla Degerfors i Värmland wub.gif . Mycket uppskattat av alla, såväl boende som anhöriga och personal.
AndreasBlomquist
Kan inte du hälsa din son att han är välkommen hem till mig och bygga ett likadant växthus?! wink.gif

Det är fantastiskt fint och han kan ju lätt sälja flera såna växthus om nu inte mamma vill vara den enda i Sverige att ha ett sånt! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon