Ti bee
Hmm, såg just en auktion på Tradera där en såpnejlika är uppe i 38 kr och det är inte slut än...usch så dyrt! Här dignar ju av såpnejlikor i alla diken (Skåne), är de svåra att ta frön av? Själv har jag för liten trädgård för att kunna unna mig alltför invasiva arter, men som bytesfrön kanske då.
Dyrt i alla fall, när de finns gratis överallt här. sleep.gif
zaaritha
Finns "överallt" här i Västergötland, också!
Ophelia
Är det sant!!!!!!!!!!!! Herregud.
Gåsis
Nåja, jag beställde från kanada jag. Det lät jättefint - sapponaria - och såg fint ut på bild med laugh.gif Kanske jag skulle lägga ut mina osådda frön jag med på tradera laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/Åsa
Sommartorparn
Jag fick mig ett gott skratt för något år sedan när jag såg att någon sålde plantor av KNÖLKLOCKA. laugh.gif
Reserv
CITAT (Sommartorparn @ 01-08-2005, 15:22)
Jag fick mig ett gott skratt för något år sedan när jag såg att någon sålde plantor av KNÖLKLOCKA. laugh.gif

Nja, där går nog gränsen för vad man betalar för tongue.gif Men Såpnejlika vet jag inte ens om det finns här uppöver, jag har då ingen i bekantskapskretsen som varken har den som prydnadsväxt eller ogräs i sina trädgårdar. Jag skulle nog kunna tänka mig den som prydnadsväxt hos mig, men då ska det va´den dubbla varianten, dom ska tydligen lukta alldeles otroligt rolleyes.gif
pialotta
CITAT (Sommartorparn @ 01-08-2005, 15:22)
Jag fick mig ett gott skratt för något år sedan när jag såg att någon sålde plantor av KNÖLKLOCKA.  :lol:

Ja vad duktiga vi är aalihopa och den som inte kan något om vårt intresse, den kan vi skratta åt hahahahaha.
knölklocka är vacker och jag skulle gärna bo i ett hav av knölklockor och fanns den inte tex på min balkong skulle jag kunna köpa en planta...

Vet du det att i slummen i Indien finns INTE ETT GRÖNT STRÅ - det hör inte hit men jag blev så förbaskad av Sommartorpans förnumstighet att jag gjorde jämförelsen.
anna_rispan
Jaha, den växer i det vilda alltså. från början eller har den spridit sig från en trädgård så att säga.

Jag har såpnejlikan i hinkar. Då håller den sig på mattan...
Sommartorparn
Funderar på att kränga krukade maskrosplantor nästa vår. Man kan ju kalla dom för 'sallad' så låter det finare.
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Alla affärsideer är bra utom dom dåliga!
tongue.gif
pialotta
sommartorparn; biggrin.gif hej! Sälj lite maskrosor du, under lock helst då. *fnissar*
Va´arg jag blev - det har gått över nu
Xelma
Jag har 10-15 kvm med såpnejlika, kanske skulle "betala" en del av husrenoveringen tongue.gif

Den är inte rolig att bli av med. Jag grävde upp 5 kvm i våras och det tittar nu upp en och annan i mitt nya torvparti, fick visst inte med allt. Kul att gräva eftersom jag fyllt på med 30 cm torvblandning så är väl rötterna 50-60 cm ner...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon