Full version: En helt egen helg
brittmarie
Nu ska jag ha en helg för mig själv och bara göra sådant som jag vill. Allt annat för vänta till senare. Tänker börja lördagen med att åka in till Stockholm. Där ska jag strosa runt i Gamla stan och titta in på några gallerior. Lunch blir det på något trevligt ställe och kanske en glass.
Sedan ska jag ta mig ner till Skeppsbron. Bokade en kryssning med Ånedinlinjen igår. Det blev väldigt billigt, bara 175 kr. För de pengarna ingår en singelhytt, smörgåsbord, frukost och lunch, bussresa tor. ingick också men jag tackade nej eftersom jag ville åka in tidigare på dagen.
Det ska bli så skönt och avkopplande med en hel helg på egen hand.
zaaritha
Lycka till, ha det bra!!
rabalder
Låter trevligt!
netaave
CITAT (brittmarie @ 29-07-2005, 20:20)
Nu ska jag ha en helg för mig själv och bara göra sådant som jag vill. Allt annat för vänta till senare. Tänker börja lördagen med att åka in till Stockholm. Där ska jag strosa runt i Gamla stan och titta in på några gallerior. Lunch blir det på något trevligt ställe och kanske en glass.
Sedan ska jag ta mig ner till Skeppsbron. Bokade en kryssning med Ånedinlinjen igår. Det blev väldigt billigt, bara 175 kr. För de pengarna ingår en singelhytt, smörgåsbord, frukost och lunch, bussresa tor. ingick också men jag tackade nej eftersom jag ville åka in tidigare på dagen.
Det ska bli så skönt och avkopplande med en hel helg på egen hand.

Åh vilken lyx!!!
Hoppas du gör några nya bekantskaper på båten, vart åker den?

Blir riktigt sugen att göra det samma någon helg.
zaaritha
Åland?
netaave
Hur hade du det?
Hur var båten? Hytterna?
Berätta!
brittmarie
Nu är jag tillbaka igen.Har haft det så skönt och träffat många trevliga människor.
Ätit och druckit gott och dansat en del. Hann även med en tidig morgonpromenad innan frukost.
Kryssningen med Ånedin linjens M/S Birger Jarl gick till Åland.
Båten är inte så stor, men den är ganska charmig med mycket mässing och mahogny.
Hade en singelhytt högst upp den var ganska liten men räckte mer än väl till för mig.
Har tidigare haft andra både större och bättre hytter, men då har vi varit två.
Det är ganska många äldre som åker. De har många pensionärs erbjudanden.
Om man mest är ute efter att festa så kanske ett annat rederi passar bättre.
Men visst fanns det yngre och även några barnfamiljer med.
Stämningen har alltid varit trevlig man känner igen både medpassagerare och persona.
Om du tänker prova på en resa Netaave så har de bussförbindelse från Björklinge för 100 kr.
Bussresan har alltid ingått tidigare när vi har tagit sista minuten biljetter.
Båten har två butiker en med parfym och en med taxfree.Skybar,cocktailbar, danssalong och 2 restauranger.
Ingen av dessa är så stor men det finns plats för alla. Hyttnyckeln behöber inte lämnas förrän man går av
så man behöver inte släpa runt på sitt bagage.
Tycker du ska åka någongång Netaave, behöver ni inte boka alltför lång iförväg så blir det inte alls dyrt.
De har även bussförbindelse från Småland, Värmland, Gästrikland och Hälsingland, alla för 100 kr t.o.r.

Här kan man läsa mer om Ånedinlinjen
Snöflinga
Åkte förra året med Ånedinlinjen och Birger Jarl ...... Vi var 2 personer. Hytten var så liten att man fick cellskräck. HEMSKT, aldrig mer wub.gif

I år åkte vi med Cinderella och även om det var dyrare så var det väl värt slantarna, frächt och lyxhytter med stora fönster och proffsig underhållning rolleyes.gif
Berit
Skillnaden på Birger Jarl och Cinderella
är mahognhy och mässing istället för plast och prål.
Förr hade dom alltid Jazzkryssningar på Birger Jarl (tidigare Baltic Star) men jag förstår att båten är för liten och inte tål vilket väder som helst. Så nu åker vi med Cinderella istället på dessa jazzkryss och det är inte alls detsamma trots Arne Domnereús och kompani.
sleep.gif Dompan är det inget fel på och inte hans medspelare heller, det är bara det att man inte kommer så nära varandra numera huh.gif
brimak
Har åkt med de flesta båtarna både till Åland och Findland i snart 30 år. Är man ute efter en gemytlig och mer familjär stämning så är nog Birger Jarl att föredra. Visst finns det små hytter där men även större. Det beror på vad man bokar.
Är det festandet som är det viktigaste så är det nog bäst att välja något av de större rederierna, men även där finns det väldigt små hytter.
netaave
Vi kanske ska åka tillsammans Brittmarie?
Jag stortrivs ju på Cinderella för där har jag åkt så mycket att man blivit hemtam, vi brukar bo i A-hytt, jag fixar inte inside, men så stora är inte hytterna.
Brukar inte festa så mycket, vi älskar ju att dansa och dans och sprit går inte ihop.
Däremot är Cinderellas smörgåsbord i toppklass, klart överlägset Birka Paradises dito, det var bara en tredjedel av Cinderellas. Där brukar jag festa loss på skaldjuren biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon