Full version: Svärmors kudde
Tsambiko
Hejsan,

ville bara höra om någon av er har ett bra tips om att omplantera en svärmors kudde, taggarna är ju så himla vassa.....

Mvh

Lena
Johanna_VDK
läderklädda handskar?
har hört att man kan ta en bit tyg om växten och sen lyfta, vet inte om det fungerar, eller är bra, men..kanske
yenny
Eller vika till en remsa av papper eller en tidning som man lägger runt den som man sen kan hålla i.
Reserv
Sno en kökshandduk, lägg den runt växten vid jorden, sno ihop den så det blir en snara. Sen är det bara att använda som handtag, hoppas att du fattade min förklaring. wub.gif

Alltså, men att sno en handduk så menar jag juh naturligtvis inte att du ska stjäla den tongue.gif
Johanna_VDK
vem vet? det kanske funkar att stjäla en handduk först :-) kan man kasta ris på brudpar, så...
Sulawesii
CITAT (Reserv @ 29-07-2005, 22:50)
Sno en kökshandduk, lägg den runt växten vid jorden, sno ihop den så det blir en snara. Sen är det bara att använda som handtag, hoppas att du fattade min förklaring. wub.gif

Så gör jag också med mina kaktusar. Funkar hur bra som helst!
Tsambiko
Tack för tipsen,
jag använde en handduk och det gick jättebra, nu behöver jag inte plantera om den på ett tag wub.gif

Mvh Lena
Sulawesii
Alltid lika skönt när det är klart! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon