På alla trädgårdsutbildningar måste man inte ha jobbat inom branchen för att komma in vart är det du tänkt söka?
Jag var inne på platsbanken och tittade på utlandsjobben där brukar man ofta hitta sådant som tomatodlingar på island som söker folk men det verkar dött nu 0 jobb det är ju rätt tid att söka jobb nu de flesta företag har sina annonser ute på vintern och våren.
Hillier nurseries vet jag tar emot en del människor även från andra länder som vill ha praktik det kallas för studentplacements och man måste stanna minst 6månader, tror de tar in hela året så där kanske du kan få en plats, har för mig man får betalt när man jobbar där (jag har haft något informationshäfte från Hillier en gång i tiden) som student visserligen inga höga summor men det täcker iallafall boende, mat och resa. Det kan ju inte skada iallafall att maila, ringa, skriva och fråga om deras studentplacements.
Kopierat från Hilliers hemsida
Student Placements
Hillier has employed students since the 1940s, providing an unrivalled opportunity to gain experience in growing and marketing a wide range of hardy nursery shrubs and trees.
We offer Student Placements of between six months to one year, to pre-college, Higher and National Diploma middle year, and overseas students. Placements are based on our Container Nurseries near Romsey or our Tree Nursery near Petersfield and can, on occasion, be split between the two. We are usually able to assist students find accommodation locally, either in a family home nearby - or in one of our student houses.
Working a basic 39 hour week, most of the student training and development will come from instruction while doing the job. You will also enjoy active encouragement to learn as much as possible from our team of professional growers and sales and marketing staff.
Careers Contact
Mrs. Sue Johnson - Personnel Manager
Hillier Nurseries Ltd.
Ampfield House
Ampfield
Romsey
Hampshire SO51 9PA
T: 01794 368733
F: 01794 367580
E: suejohnson@hillier.co.uk
http://www.hillier.co.uk/