Full version: Häcksax - el
Lena N
Igår klippte jag häcken och insåg att nu när den är fullväxt bör jag nog satsa på en häcksax med motor. Jag tänker mig en eldriven med sladd eftersom jag har ett eluttag som sitter behändigt till i garaget.

Häcken är av häckoxbär, c:a 12 m lång och några cm högre än jag är. Jag har gjort lite sökning på nätet idag men blev inte mycket klokare. Ni som har erfarenhet, kan ni tänka er att dela med er. smile.gif
KURT
Det är säkert stor skillnad i kvaöité på en för 300kr resp en för 1500 kr. , Men eftersom 12 m är inte speciellt lång häck, så har det nog inte så stor betydelse vad du köper. Det finns modeller med extra långa skft som man kan fälla ut, det är bra om man har en bred häck.
Lena N
CITAT (KURT @ 31-07-2005, 06:49)
det är bra om man har en bred häck.

Jo, min häck är nog ganska bred. Men det gäller inte den som växer i trädgården. tongue.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon