Helen i Piteå Zon 5
Imorgon 31/7 mellan 12.00-18.00 är det öppen trädgård med plantförsäljning hos bjursBerit för er som har lust med en utflykt. Hon bor i Bjursträsk, kör E4 till Antnäs, sväng mot Älvsbyn och kör ca. 2mil, silo på vä.sida. / Helen
Betty
Skulle gärna tagit en tur dit men det får bli en annan gång. I morgon ska jag åka på trädgådsresa till Burträsk i Västerbotten. smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Betty @ 30-07-2005, 22:12)
Skulle gärna tagit en tur dit men det får bli en annan gång. I morgon ska jag åka på trädgådsresa till Burträsk i Västerbotten. smile.gif

Ja, du bor ju nära så det går ju att fara till Berit senare. Idag har väl en buss varit till Burträsk hos Märta och Eva, undrar ifall det har varit STORA plantinköp? Hoppas du fyndar mycket och får en trevlig resa. / Helen
Betty
Ja en busslast var ner idag, hoppas de sparade lite så det finns nåt kvar att fynda för oss som åker ner i morgon... tongue.gif
kerstin z5-6
vart ska ni mer då ?När är ni hos Märta o Eva ?

Lycka till berit i bjurs med din finna trädgård -vi kommer lite senare smile.gif biggrin.gif
Betty
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-07-2005, 23:12)
vart ska ni mer då ?När är ni hos Märta o Eva ?

Vi lämnade Luleå kl 07.30 och tog en fika när vi kom fram till Eva och Märta. Vi stannade där till 12. Sen åt vi lunch på värdshuset och åkte därefter till Kåge där vi gjorde ett besök hos marit o Ulf Granström. Sen åkte vi hem igen. smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Och vad handlade ni för kul????? Lite mer utförlig rapport tack! rolleyes.gif /Helen
BjursBerit
Här kommer en rapport från dagen. Inte i min vildaste fanatasi trodde jag att det skulle komma sååå mycket folk.Folket började komma halv 12 och dom sista for halv 7, att sitta ner var inte att tänka på.Jag hann väl inte hålla fram perenner heller, för köpsugna var dom men roligt var det biggrin.gif
Det var extra kul att det kom folk från odla oxså biggrin.gif biggrin.gif
Nu ska jag sova för att vara utvilad tills imorgon då det bär iväg till Rydlinge plantskola ...Han öppnar imorgon biggrin.gif biggrin.gif
Betty
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 31-07-2005, 22:07)
Och vad handlade ni för kul????? Lite mer utförlig rapport tack! rolleyes.gif /Helen

Jag handlade bl.a. Allium ramosum, Hepatica transylvanica, Saxifraga urbium 'Aureopunktata' och en "krolliljehybrid", 'Mrs R O Backhouse' den ska visst vara aprikosfärgad. smile.gif
netaave
Finns det någon som har bilder i sitt album därifrån?
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (netaave @ 01-08-2005, 08:22)
Finns det någon som har bilder i sitt album därifrån?

Menar du bilder från BjursBerits trädgård? I såfall har hon ett eget album på Allt om Trädgårds hemsida. /Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon