Uppskjutet arbete......
Känner knappast vemod en gång. Snarare chockskada.
Skulle för första gången på fem år ta fjorton dagars sammanhängade semester. Dessa krömp till tio.
Orsak.... många stora företag struntar i att betala sina räkningar på semestern. Alltså inträder ofta likviditetskris hos mindre företag. Det tog en halv vecka att försöka skramla ihop pengar till lönerna hos dessa mindre företagares anställda. Då var det bara en och en halv vecka kvar.
Idag första dagen på jobbet.och hur är läget då?
Mailen igenslammad
På faxen och telefonsvararen stod alla lampor och blinkade, så det såg ut som ett flygledartorn när jag öppnade dörren i morse.
Nedanför faxen låg drivor med papper, papperfacket var tomt och minnet fullt. Undrar hur många viktiga fax man missat?
Telefonsvararen innehåll 48 nya meddelanden och folk ringer hela tiden och frågar varför jag inte hört av mig för de har lämnat meddelande på telefonsvararen. Jag svarar att det nog är för ett begrepp som jag inte riktigt vet vad det innebär, men jag har hört talas om det. Semester hette det visst.
Postboxen var så full att jag nästan fick spätta loss posten ur postboxen.
Men det är ju tur att man behövs. Fast jag känner mig inte så inspirerad. Men det är väl bara att kavla upp ärmarna