Full version: Vemodigt
Rossi
Usch, det känns så vemodigt. Vi har haft semester i tre veckor och det har varit så underbart härligt att kunna sova ut om mornarna, vara uppe sent om kvällarna och bara ta dagarna som de kommer. Ikväll är sista kvällen jag kan vara uppe så här sent. På måndag börjar jag jobba igen och får stiga upp halvsex .... sad.gif

Dessutom så ligger det tre veckors jobb och väntar på mitt skrivbord.

Jag får nog ta och spela på tipset eller Lotto så att jag vinner några miljoner och inte behöver jobba så mycket. Suck!
zaaritha
Känner med dej!
Kram!!
M-B
labarradepan
jag vet hur det är. jag började jobba i fredags efter 4 veckor semester. Och imorgon är det dags igen.. känner inte alls för det sad.gif men men.. sånt är livet. Brukar bli bättre när man väl är där.
Reserv
Gick inte vi på semester samtidigt? wink.gif Jag har 2 veckor kvar tongue.gif Näe, jag tycker faktiskt synd om dig, du får väl hoppas på att det regnar hela dagarna och är uppehåll när du slutat för dagarna och att helgerna bjuder på vackert väder rolleyes.gif
*Felix matte*
Förstår din känsla... hoppas att du slipper rivstarta direkt wub.gif

jag tillhör den priviligierade skaran som är helledig året om tongue.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 31-07-2005, 10:08)
Gick inte vi på semester samtidigt? wink.gif Jag har 2 veckor kvar tongue.gif

Din rackare! laugh.gif Jag har faktiskt aldrig haft mer än tre veckors sammanhängande semester. Kanske är det dags att prova det något år. Men samtidigt är det skönt att spara lite dagar och ta ut semester vid jul och så.

Jo, det brukar ju bli bättre när man väl är på plats. Den största skillnaden för mig är nog att jag ofta är så himla trött när jag kommer hem från jobbet. Nu när man har semester så slipper man det och man känner sig lite mer harmonisk överhuvudtaget.
Eva i Skåne
CITAT (Rossi @ 30-07-2005, 23:26)
Dessutom så ligger det tre veckors jobb och väntar på mitt skrivbord.

Jag känner med dig, men du har åtminstone haft en bra semester som du kan tänka tillbaka på wub.gif

Det som är för jäkligt är att man ska "straffas" när man kommer tillbaka till jobb och behöva ta igen allt det som man normalt skulle gjort under veckorna som gått. Jag vet att det är så på väldigt många ställen (även på min arbetsplats) men det gör mig arg mad.gif mad.gif sad.gif
Bettson
Uppskjutet arbete......

Känner knappast vemod en gång. Snarare chockskada. wacko.gif
Skulle för första gången på fem år ta fjorton dagars sammanhängade semester. Dessa krömp till tio.

Orsak.... många stora företag struntar i att betala sina räkningar på semestern. Alltså inträder ofta likviditetskris hos mindre företag. Det tog en halv vecka att försöka skramla ihop pengar till lönerna hos dessa mindre företagares anställda. Då var det bara en och en halv vecka kvar.

Idag första dagen på jobbet.och hur är läget då?

Mailen igenslammad
På faxen och telefonsvararen stod alla lampor och blinkade, så det såg ut som ett flygledartorn när jag öppnade dörren i morse.
Nedanför faxen låg drivor med papper, papperfacket var tomt och minnet fullt. Undrar hur många viktiga fax man missat?

Telefonsvararen innehåll 48 nya meddelanden och folk ringer hela tiden och frågar varför jag inte hört av mig för de har lämnat meddelande på telefonsvararen. Jag svarar att det nog är för ett begrepp som jag inte riktigt vet vad det innebär, men jag har hört talas om det. Semester hette det visst.

Postboxen var så full att jag nästan fick spätta loss posten ur postboxen.

Men det är ju tur att man behövs. Fast jag känner mig inte så inspirerad. Men det är väl bara att kavla upp ärmarna tongue.gif
Rossi
En halv arbetsdag bakom mig nu .... smile.gif Jodå, jag kom upp imorse och det var hyfsat på mitt skrivbord så den värsta skräcken har lagt sig, he,he.

Visst ligger det tre veckors jobb och väntar men jag får ta lite i taget. Jag jobbar i en väldigt nischad del inom juridiken och det går inte att ta in semestervikarier eftersom mitt jobb tar otroligt lång tid att lära sig. (Och då menar jag inte veckor och månader utan ännu längre tid.)

Men, som sagt, måndagsångesten är nu borta och jag är åter inne i de gamla vanliga hjulspåren. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon