Full version: Sommarmat
Rossi
Ja, som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det min sista semesterdag idag. Suck! Det känns som om sommaren är slut men där överdriver jag lite. Jag ser fram emot en härlig sensommar och höst. Hösten med sin höga luft är underbar!

Det får bli lite sommarmat till middag ikväll. Jag har just gjort en potatissallad som vi ska äta till honungsmarinerat kött som vi ska grilla.

Fast nu ska jag snart slita mig från det vackra vädret och bänka mig framför TV:n med en kopp te och titta på golf! smile.gif

wolkenkrabber
oooh den där potatissalladen ser god it, jag gillar inte den majonäsgräddsmörfeta normal potatisalladen, grädden/majonäsen sätter sig i halsen på mig, du får göran lägga ut receptet i recept sektionen

och ha en bra sissta semsterndag!
Caprice
Rossi,
ser riktigt gott ut...

Sommar är det september ut för mej...
Och hösten kan vara riktigt underbar...

Hoppas du får en trevlig första-dag på jobbet...
pejori
ser riktigt god ut rossi biggrin.gif biggrin.gif
då kanske du vill ha en bit av min nybakade blåbärspaj? biggrin.gif
plockade två liter bär i fredags, som ska avnjutas med vaniljglass smile.gif smile.gif
Hannele
Vi har 'bara' efterrätter från egen trädgård.
Kul att plocka vildhallon från eget berg till morgongröten och filen. smile.gif

Rossi
CITAT (wolkenkrabber @ 31-07-2005, 15:14)
, du får göran lägga ut receptet i recept sektionen

och ha en bra sissta semsterndag!

Tack Wolkenkrabber!

Receptet kommer senare ikväll!
Rossi
CITAT (Caprice @ 31-07-2005, 15:26)
Hoppas du får en trevlig första-dag på jobbet...

Ha, ha! Tackar! Ja, man nästan längtar dit så att man har det bakom sig ... Konstig filosofi men så är det! smile.gif
netaave
Den här tråden blir man ju hungrig av biggrin.gif

Jag tror att oavsett hur länge vi har semester så har vi lite ångest när vi ska tillbaka, "va är det redan slut"
Allt vi hade tänkt oss göra som inte blev gjort, eller är det någon som hunnit allt???? tongue.gif
Jag som varit ledig sen 9 juni, jag börjar nu få ågren över att det "bara" är två veckor kvar!!!! ohmy.gif
pejori
CITAT (netaave @ 31-07-2005, 16:57)
"va är det redan slut"
Allt vi hade tänkt oss göra som inte blev gjort, eller är det någon som hunnit allt???? tongue.gif

det låter som min frissa biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
hon hade två veckors semester och tänkte åka utomlands och vila upp sig rolleyes.gif rolleyes.gif
hon kom inte längre än till centrala göteborg, för hon fick gäster från iran wub.gif wub.gif
Rossi
Ha, ha! Ja, det blir inte alltid som man tänkt! smile.gif
*Felix matte*
Jag vill ha vispad grädde och lite majonäs i min potatissallad tongue.gif
men din ser också jättegod ut... Rossi wub.gif
Rossi
Jag ville bara säga att jag har lagt ut receptet i Recept-forumet om ni är intresserade. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon