LadyAdina
Mitt så-begär är inte stillat efter vårens/försommarens pysslande och jag känner att jag MÅSTE få så mer frön! tongue.gif Alltså ett lämpligt tillfälle att utöka min krukväxtsamling! biggrin.gif

Därför tänkte jag höra om någon här sitter på frön till tja... nästan vad som helst i inomhusväxtväg... Det tar emot att beställa mer eller mindre dyra fröpåsar med många fler frön än jag kommer kunna använda. Vill bara ha ett eller ett par frön av varje sort, beroende på vad för slags växt det är. Så om du har någon nästan tom fröpåse som du inte har användning för, snääälla, PM:a mig!

Gröna växter och sådana som blommar i blå/lila eller gul-orange-röda toner står högst på önskelistan. Och gärna klättrande/hängande/slingrande. wub.gif
lilla mamma
Chirita tamiana-fröer har jag någonstans, från iår.
Vill bli av med dem, vill du ha dem?
Anita
Stream
Jag är i alla fall intresserad av Chirita tamiana-fröer smile.gif

Själv har jag fler frön än jag behöver av "Rör mig ej - Mimosa pudica" och "Kornettblomma - Streptocarpus hybridus"

Förresten, om jag letar finns det säkert frön av "Skvätt-i-väg" här hemma någonstans också rolleyes.gif
Emser
Ohh..jag med!

Jag har "Kam Euforbia" frön till död dagar! Hur många 100 vill du ha? laugh.gif
LadyAdina
Oj, tack för era svar, jag är intresserad av alla nämnda sorter! biggrin.gif tongue.gif

Måste krypa i säng nu, men jag PM:ar er så fort jag hinner (imorgon onsdag säkert). Spännande! biggrin.gif
Ciczi
JAg har papegojamarant "Amaranthus tricolor". Det kan jag skicka till dig om du vill. Har blad i gul, organge, grön och röda toner. Ganska fina. Det är första året jag sått dem men gillar dem.

Ciczi
Gertie
Ett tips; köp en passionsfrukt, peta ur några frön och så.
kerstin z5-6
Glaspärlevinet hos mej ser ut att få en hel del turkosa bär i år smile.gif
LadyAdina
CITAT (ciczi @ 03-08-2005, 08:42)
JAg har papegojamarant "Amaranthus tricolor". Det kan jag skicka till dig om du vill. Har blad i gul, organge, grön och röda toner. Ganska fina. Det är första året jag sått dem men gillar dem.

Ciczi

Den har jag faktiskt redan frön av, annars hade jag velat ha! Fick det som blev över av mammas frön när hon och lillasyrran sått åt sig. smile.gif

Kerstin: Glaspärlevin, vad är det? Har aldrig hört talas om, men det låter spännande!
lilla mamma
Glaspärlevin?

Kläm fram vad det är, nu blev vi nyfikna. Bär? Ätligt?
kerstin z5-6
Finns förstås i album tongue.gif -har ett par ute -lever o växer -en klängväxt , men bären hinner sällan mogna i min zon -har ett annat inne i växthuset -som mognar bra i slutet augusti är det översållat av dessa ICKE ätliga bär
Går fint som krukväxt med -om den får nåt att klättra på
Ampelopsis brevenpendiculata -säj det fort ni
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
lilla mamma
Lätt att dra från frö?
kerstin z5-6
ganska i alla fall , färska frö gror bäst smile.gif
lilla mamma
Och nu ska jag ställa frågan..
nej, det ska jag inte

Kommer från henne som tigger från alla som har ngt udda.
lilla mamma
Du adina ladyn går det lika bra med en streptocarpella stickling, den lurades. Chiritan håller på att mogna.
Anita
LadyAdina
Självklart så går det bra med en stickling! biggrin.gif Om bara mina krukväxter fortfarande är fria från tripsen (som jag behandlade dem mot strax innan jag åkte hemifrån den 15:e) när jag kommer hem igen på torsdag kväll så ska jag få iväg palettbladsskott till dig i början av nästa vecka. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon