Jag har mest sått ettåringar men nu har jag blivit sugen på att odla egna perenner. Vilka kan jag så redan nu så att de kommer upp innan det blir för kallt för dom? Om jag sår dom nu så kanske de blommar redan nästa år, är det så? mvh Irene
Reserv
31-07-2005, 21:54
CITAT (Irene_L @ 31-07-2005, 22:19)
Jag har mest sått ettåringar men nu har jag blivit sugen på att odla egna perenner. Vilka kan jag så redan nu så att de kommer upp innan det blir för kallt för dom? Om jag sår dom nu så kanske de blommar redan nästa år, är det så? mvh Irene
Om inte annat så för att va´på den säkra sidan, så kan du köpa perennaplant till vrakpriser just nu, och dom hinner rota sig och växa till bra mycket innan vintern kommer.
kerstin z5-6
31-07-2005, 22:27
Nja , du kan så de flesta nu i kruka i kallbänk -namnlapp ., nylonstrumpa eller frostduk över som skydd mot fåglar .. många behöver en kallperiod för att gro .. de gror altså inte förrän i vår -Somliga hinner ändå blomma år ett Eller : Häng på inne/ute-såddsracet som startar i denna avd i januari! Samla frö, spara på svalt torrt ställe ..
Helen i Piteå Zon 5
02-08-2005, 21:49
oj, vad kul! En till som håller på att trilla dit i "frösåddarträsket" hihihiii. / Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.