|
SOLVEIG
31-07-2005, 23:14
Godafton! Personligen tycker jag att det är helt fel med den" reklam som emellanåt smyger sig" in i odla nu. Har tänkt att påpeka detta vid flera tillfällen men när det börjar att urarta så vill jag gärna häva upp min stämma!! REKLAMEN här är ju gratis! Har ni tänkt på det? Annars får man ju vid nästan alla besök på Odla nu hjärtligt goda skratt, inslagen är både roliga, finurliga samt snudd på expertishjälp många gånger. Nu skall jag lägga mig (dock inte på min dyra värmedyna till kudde!) Natti,natti.
zaaritha
31-07-2005, 23:17
Vilken reklam??
Caprice
31-07-2005, 23:18
Har inte tänkt på det iaf..
Ge exempel, Solveig..
Jag funderade på det jag med, vilken reklam? Men sen så trillade den lilla poletten ner TEMPURMADRASSEN  För att inte tala om IF FÖRSÄKRINGARNA , och det har vart en himmelens massa AFTONBLADET som har länkats hit och dit.
zaaritha
31-07-2005, 23:23
Var det tempurmadrassen???!!
Det är nån hälsomadrass som diskuterats i den här avdelningen tidigare, den är på sidan 2 just nu. Själv föredrar jag vattensängar, om man håller katterna ifrån den.
zaaritha
31-07-2005, 23:27
Klöser katterna hål på vattenmadrassen??
CITAT (zaaritha @ 01-08-2005, 00:27) Klöser katterna hål på vattenmadrassen?? Om dom vill gosa så är det lätt hänt att en och annan klo kan fastna, ja.  Men man får ha en hel bunt med lagningssatser, det är samma som till cyckeldäcken, lite bökigare bara.
zaaritha
31-07-2005, 23:34
Trevligare att ha 3--4 katter i en vanlig säng! Mysigt!! Samt en hund under sängen!!
Caprice
31-07-2005, 23:38
Fast om det är Tempurmadrasserna som Solveig menar, då vet jag inte om jag kallar det reklam... Det är väl erfarenheter som diskuterats..? IF däremot, det var väl en tjej ifrån IF som skrev inlägget... Och visst blev det väl rabalder om det med... Fast visst håller jag med om att det lätt kan bli smygreklam... Om jag varit på Botaniska Trädgården i Göteborg och skriver att det är underbart, åk dit.. Då är det ett inlägg som passar här... Om jag arbetar på Botaniska Trädgården och skriver "åk dit", då är det väl reklam.. eller..?
Åsa, mälardalen zon 2
31-07-2005, 23:43
Fast i vissa fall är det väl mera upplysning och inte reklam, reklam är det väl mera när det är någon som tjänar på det hela (ex. någon som äger eller är anställd på firmorna) som håller på och mässar på forumet. Jag tycker exempelvis tempurmadrassinslaget var bra där tipsades det ju om en alternativ firma till den vanliga + folk fick ge sin synpunkt på den typen av madrasser.
Äh, huvudsaken är väl att vi andra är intresserade eller? Om du jobbar på botaniska eller inte har juh inte med saken att göra, det är väl samma intressanta resmål ändå? Däremot om man vill sälja en produkt, då är det reklam som kan klassas som olämplig. Fast, det är juh bara min åsikt, jag kanske inte är så kittslig på sånt.
zaaritha
31-07-2005, 23:50
Nja--ok för reklam, då!
*Felix matte*
01-08-2005, 05:26
Tja... vete sjutton om det är reklam när man diskuterar... nu ska jag iaf läsa NSD ... den kom precis
Sulawesii
01-08-2005, 09:32
Nä men visst måste man väl få diskutera produkter iallafall? Det är ju inte ens säkert att alla har en positiv erfarenhet som skriver i tråden. Och vad hemskt om jag gjorde reklam för Aftonbladet här för ett tag sedan (länken till det sänkta skadeståndet)..... jag avskyr Aftonbladet, egentligen. Slutade köpa den när de visade en bild på en man som blev ihjälskjuten. Och jag hade precis börjat köpa den på onsdagar ( tv-tidningen) igen - och vad hade de då inte för bild på förstasidan?? En mördad man!!!! Nä, nu är det slut på det igen! Tycker de är så omoraliska. Se detta som antireklam!!
Bettson
01-08-2005, 11:38
Å hujedamej då.... jag som sagt att jag tycker ångkannorna som twins säljer är bra. Tycker fortfarande att de är så bra att jag ger bort dom i present till alla som inte skulle ta det som en pik angående städningen. Fast å andra sidan så kritiserar jag aldrig folks städning, hur det än ser ut. Jag har så nog med att hålla reda på mig själv. Fast jag tycker nog det är skillnad på att diskutera erfarenheter av en produkt och att göra reklam för den. Det kan ju likagärna komma negativa omdömen som postiva och producenten av varan styr ju inte över forat. En producent styr ju över sin reklam.
Bjäbban
01-08-2005, 12:37
Och jag hörde att xxx skulle vara så bra men det tycker inte jag! Jag föredrar ju mm eller tt!
andersen
01-08-2005, 16:59
Jag tycker att det inte är något att förfasas över,det finns väll bara ett övertramp och det var tråden om försäkringar den gillade jag inte.
Men hon var väl inte ute efter att sälja försäkringar?  Det var juh bara som en upplysning till oss djurägare att försäkringarna hos ett visst försäkringsbolag ändrats  Inte så farligt, men ett gränsfall kanske
Snöflinga
01-08-2005, 21:38
Det är väl bra att få tips om var man köpa vissa bra grejer och prisjämförelser Det enda som jag upplevt som direkt reklam är väl "Brutala blommor" som gjort mycket P.R. för sig här på forumet........
om man inte kan nämna en produkt utan att det ska uppfattas som smygreklam, så blir det inte mycket kvar tex..."jag lyssnade på XXXXXX den var så bra....sedan läste jag XXXX som var så spännande. tittade som hastigast i xxxx och såg dom finaxxxx som doftade så gott" har inte sett det som smygreklam att nämna skivor och böcker eller tidningar och madrasser. inte adrians blommor heller
Adrians blommor hör juh hit, dom är läckra
tycker jag med ser alltid fram emot nya bilder
Snöflinga
01-08-2005, 22:00
Tycker jhu jag med, men visst är det lite reklam
CITAT (Snöflinga @ 01-08-2005, 23:00) Tycker jhu jag med, men visst är det lite reklam  Visserligen, men om han inte gjort "reklam" för sina blomster/monster så hade vi andra gått miste om alla dessa skönheter.
Snöflinga
01-08-2005, 22:20
Jomenvisst
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|