|
ettenna
01-08-2005, 10:45
Är det här verkligen ett forum för småprat vuxna emellan eller är det en sandlåda för barn? Jag bara undrar om det är ngn mening med att småprata här efter att ha läst allt "tjafs" som varit/är mellan vissa sign i forumet. Finns det ingen ansvarig som läser vad som skrivs här. Bara en undran.
Fialotta
01-08-2005, 10:48
Både och...det gäller att ducka ibland...men just nu är det väl inte så mycke tjafs tycker jag
netaave
01-08-2005, 11:15
Jag tycker det är ett ganska normalt forum, och man väljer själv vilka inlägg man läser eller vilka diskussioner man ger sig in i. Man väljer t.o.m. själv om man vill stanna här eller inte. För övrigt tycker jag forumet speglar den "riktiga världen" det finns olika sorters människor här precis som där ute IRL.
kristerh
01-08-2005, 11:28
Håller fullständigt med Neetave, kunde inte sagt det bättre själv krister
Jag tycker att det är ett mycket trevligt forum och det småtjattras ganska gemytligt emellanåt. Visst går det hett till ibland men om man inte lever i en drömvärld så går det ju faktiskt till så i det verkliga livet också.
Om man inte tycker om Småprat-forumet så är det ju bara att avstå från att läsa/skriva här.
 Håller med alla föregående svarare.. Det är ju frivilligt som sagt att vara med . Själv läser jag inte allt som skrivs , och verkar något vara på sandlådenivå , är det ju bara att sluta läsa .......eller????
Jag blir bara trött. Fast jag påpekar aldrig det, utan struntar helt enkelt att logga in på odla annat än för att läsa i trädgårdstrådarna.
kristerh
01-08-2005, 14:59
CITAT (liv @ 01-08-2005, 15:18) verkar något vara på sandlådenivå , är det ju bara att sluta läsa .......eller????  De värsta bråktrådarna undviker jag oftast, läser några få inlägg och skippar resten, ganska enkelt. krister
Caprice
01-08-2005, 15:12
CITAT (Rossi @ 01-08-2005, 12:39) Jag tycker att det är ett mycket trevligt forum och det småtjattras ganska gemytligt emellanåt. Visst går det hett till ibland men om man inte lever i en drömvärld så går det ju faktiskt till så i det verkliga livet också.
Om man inte tycker om Småprat-forumet så är det ju bara att avstå från att läsa/skriva här.
Du har alledes rätt Krister,så gör jag med.Nu på sommaren titta jag inte ofta på den här tråden,det blir mer trädgårdsrelaterat jag vill läser nu.Är lika mycket inne på AoT forum där jag har mina bilder. Det jag inte vill läser struntar jag i.
CITAT (Caprice @ 01-08-2005, 16:12) CITAT (Rossi @ 01-08-2005, 12:39) Jag tycker att det är ett mycket trevligt forum och det småtjattras ganska gemytligt emellanåt. Visst går det hett till ibland men om man inte lever i en drömvärld så går det ju faktiskt till så i det verkliga livet också.
Om man inte tycker om Småprat-forumet så är det ju bara att avstå från att läsa/skriva här.  *ler*
Hannele
01-08-2005, 15:51
CITAT (ettenna @ 01-08-2005, 11:45) Är det här verkligen ett forum för småprat vuxna emellan eller är det en sandlåda för barn? Det är en sandlåda för vuxna. Varför får inte vuxna ha roligt?
Tropeden
01-08-2005, 16:41
CITAT (Hannele @ 01-08-2005, 16:51) Det är en sandlåda för vuxna. Varför får inte vuxna ha roligt? :unsure: Hannele... Helt rätt, håller med dig!
CITAT (Tropeden @ 01-08-2005, 17:41) CITAT (Hannele @ 01-08-2005, 16:51) Det är en sandlåda för vuxna. Varför får inte vuxna ha roligt?  Hannele... Helt rätt, håller med dig!  Just det:varför måste vuxna alltid vara sååå vuxna??? I Amerikat finns det till och med "babykläder och "babymöbler" för vuxna Jag skulle så gärna bli vaggad i en "vuxen-babyvagn" mitt bland rosenröda silkiga kuddar och täcken
Dom affärerna är för ........."lite udda människor", du skulle väl inte vilja gå med blöjor och va´jättebaby jämt heller? eller?Näe......
CITAT (Hannele @ 01-08-2005, 16:51) CITAT (ettenna @ 01-08-2005, 11:45) Är det här verkligen ett forum för småprat vuxna emellan eller är det en sandlåda för barn? Det är en sandlåda för vuxna. Varför får inte vuxna ha roligt?  håller helt med dej där tycker verkligen att vuxna kan vara i sandlådan blöjorna däremot överlåter jag till silos
CITAT (Reserv @ 04-09-2005, 19:46) Dom affärerna är för ........."lite udda människor", du skulle väl inte vilja gå med blöjor och va´jättebaby jämt heller? eller?Näe...... Inte med blöjor,men bara bli gungad i en babyvagn;det skulle jag inte säga nej till
Räcker det inte med en hammock och lite fågelkvitter, eller en hängmatta?
CITAT (Reserv @ 04-09-2005, 20:58) Räcker det inte med en hammock och lite fågelkvitter, eller en hängmatta? Nej och nej hi hi hi Jag har letat på nätet efter speciella baby möbler för vuxna men inte hittar jag Det hade varit roligt att se vad de har i en sådan affär
Hmm, jag tror nog att USA är mer för det där lite "kinky" än Sverige, ska du hitta sånt här får du nog leta på dom fulare sidorna på nätet. Jag förstår juh inte riktigt tjusningen med det, men är det din önskan så......
CITAT (Reserv @ 04-09-2005, 21:03) Hmm, jag tror nog att USA är mer för det där lite "kinky" än Sverige, ska du hitta sånt här får du nog leta på dom fulare sidorna på nätet. Jag förstår juh inte riktigt tjusningen med det, men är det din önskan så...... Kan du inte alls tänka dig hur roligt det skulle vara som vuxen och gå bland STORA möbler;precis som när man var riktigt liten? I mina tankar finns INGET som helst snuskigt!!!
Var det inte i sista "morden i midsommer" som det va´en sån där udda snubbe? Han hade ett helt rum med jättemöbler, där du Solis, där skulle du trivts
CITAT (Reserv @ 04-09-2005, 21:15) Var det inte i sista "morden i midsommer" som det va´en sån där udda snubbe? Han hade ett helt rum med jättemöbler, där du Solis, där skulle du trivts Det var det och du må tro att jag hade velat besöka det rummet, men så klart UTAN gubben
Senaste CSI var det en sån farbror...
CITAT (JonasQ @ 04-09-2005, 21:24) Senaste CSI var det en sån farbror... Jaa så var det
Snöflinga
04-09-2005, 21:46
Etenna : " Retar man sig på ting som är små - så är man väl inte större än så " Det är ju det som är behållningen av, icke trädgårdsrelaterat småprat, ömsom vin och ömsom vatten.... det gäller att ha ett öppet sinne för både "tjafs" och allvar..... alla är vi olika, tackochlov Det är inte tvunget att läsa ..............
CITAT (silos @ 04-09-2005, 19:38) Jag skulle så gärna bli vaggad i en "vuxen-babyvagn" mitt bland rosenröda silkiga kuddar och täcken  Min dröm är att min säng skulle ha hjul och att någon skuffade mig till och från jobbet! Tänk så skönt det vore efter arbetsdagens slut att direkt få krypa ner mellan sina lakan och sen vakna hemma så där en timme senare....! Mulle
*Felix matte*
05-09-2005, 08:44
CITAT (mulle @ 05-09-2005, 09:41) CITAT (silos @ 04-09-2005, 19:38) Jag skulle så gärna bli vaggad i en "vuxen-babyvagn" mitt bland rosenröda silkiga kuddar och täcken  Min dröm är att min säng skulle ha hjul och att någon skuffade mig till och från jobbet! Tänk så skönt det vore efter arbetsdagens slut att direkt få krypa ner mellan sina lakan och sen vakna hemma så där en timme senare....! Mulle
CITAT (silos @ 04-09-2005, 21:06) Kan du inte alls tänka dig hur roligt det skulle vara som vuxen och gå bland STORA möbler;precis som när man var riktigt liten? det var en sådan utställning här i Göteborg för ett antal år sedan alla gäster fick uppleva värden och testa saker från barnperspektiv, den var jätterolig, tänkvärd och knepig det värsta var att gå på toa och i trappor
Ophelia
05-09-2005, 19:08
CITAT (Reserv @ 04-09-2005, 21:03) Hmm, jag tror nog att USA är mer för det där lite "kinky" än Sverige, ska du hitta sånt här får du nog leta på dom fulare sidorna på nätet. Jag förstår juh inte riktigt tjusningen med det, men är det din önskan så...... Hmmm...här läser man i godan ro och vad dyker upp!!! Jo både kinky och någon som VET hur detta hittas på nätet....hmmmm...och nog är det Reserv som kan det där. Blir mer och mer övertygad att Reserv egentligen är en söt liten transa i pumps á storlek 48 med håriga ben under sin kortkorta satinkjol med höga slitsar
Fialotta
05-09-2005, 19:17
CITAT (Ophelia @ 05-09-2005, 20:08) CITAT (Reserv @ 04-09-2005, 21:03) Hmm, jag tror nog att USA är mer för det där lite "kinky" än Sverige, ska du hitta sånt här får du nog leta på dom fulare sidorna på nätet. Jag förstår juh inte riktigt tjusningen med det, men är det din önskan så...... Hmmm...här läser man i godan ro och vad dyker upp!!! Jo både kinky och någon som VET hur detta hittas på nätet....hmmmm...och nog är det Reserv som kan det där. Blir mer och mer övertygad att Reserv egentligen är en söt liten transa i pumps á storlek 48 med håriga ben under sin kortkorta satinkjol med höga slitsar 
Vet ni flickor, dom skratten bjussar jag på
Ophelia
05-09-2005, 19:25
Fialotta
05-09-2005, 19:29
CITAT (Reserv @ 05-09-2005, 20:24) Vet ni flickor, dom skratten bjussar jag på  Bussigt reserv
Visst var det nån som skrev i en annan tråd att det var en pallkrage.. inte sandlåda. Tyckte jag lät helt ok
CITAT (Hannele @ 01-08-2005, 16:51) CITAT (ettenna @ 01-08-2005, 11:45) Är det här verkligen ett forum för småprat vuxna emellan eller är det en sandlåda för barn? Det är en sandlåda för vuxna. Varför får inte vuxna ha roligt?  Innstämmer helt! Kunde inte sagt det bättre själv!
Zarah P
05-09-2005, 22:32
CITAT (pejori @ 05-09-2005, 09:51) CITAT (silos @ 04-09-2005, 21:06) Kan du inte alls tänka dig hur roligt det skulle vara som vuxen och gå bland STORA möbler;precis som när man var riktigt liten?
det var en sådan utställning här i Göteborg för ett antal år sedan alla gäster fick uppleva värden och testa saker från barnperspektiv, den var jätterolig, tänkvärd och knepig det värsta var att gå på toa och i trappor  Vad HÄFTIGT! Den utställningen hade jag velat gå på!
Väldigt lite "sandlåda" tycker jag  !!! Lite "barnasinne" lättar upp, och pallkragar är inte fy skam. Gillar både Småprat och Er Alla. Småprat är GIVANDE! och fyller en funktion Varför köpa en "jätte-barn-säng"? Det går utmärkt att göra, och sedan bädda, sin egen säng exakt så att den är det njutbaraste som finns att både titta på och krypa ner i. Vackra färger, lagom mjuk, allt inom räckhåll som önskas, gott om kuddar som går att stoppa åt sidan när jag ska sova. Det är bättre att vara vuxen, för då kan jag själv välja EXAKT allt jag önskar! "Bara fantasin kan sätta gränser" Som bebis är man utsatt för sina föräldrars "fantasi" och drömmar...
CITAT (amaira @ 06-09-2005, 07:12) Väldigt lite "sandlåda" tycker jag  !!! Lite "barnasinne" lättar upp, och pallkragar är inte fy skam. Gillar både Småprat och Er Alla. Småprat är GIVANDE! och fyller en funktion Varför köpa en "jätte-barn-säng"? Det går utmärkt att göra, och sedan bädda, sin egen säng exakt så att den är det njutbaraste som finns att både titta på och krypa ner i. Vackra färger, lagom mjuk, allt inom räckhåll som önskas, gott om kuddar som går att stoppa åt sidan när jag ska sova. Det är bättre att vara vuxen, för då kan jag själv välja EXAKT allt jag önskar! "Bara fantasin kan sätta gränser" Som bebis är man utsatt för sina föräldrars "fantasi" och drömmar... I ett vanligt litet hem går ju inte ha en S T O R barnsäng,det skulle behövas ett stort hus vetja Jag kommer att förvandla min egen säng med kuddar,täcken,lakan och "himmeltak" till min drömsäng och även hela sovrummet;spets i gardinerna och vackra rosor i tapeterna och mycket rosa i allting
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|