Full version: Yrvaken Änglatrumpet
Eva St
En av mina stora moderänglatrumpeter har fått fnatt och ståtar med tre stora knopp. Hur de kommit till fattar jag ej för jag har väckt upp dem ganska långsamt med sparsamt med vatten och när jag skulle göda dem för första gången idag fick jag se de stora knopparna. Det är en med ludna blad och orange blommor namnet har jag tappat bort. Hur kommer det här att fortskrida tror ni. I morse hade vi - 8 grader här så någon sommar för trumpeten kan jag inte skönja på länge än. Den står i ca 15 grader med extraljus så den bör ju inte känna sig klar för blomning tycker jag. Men visst känns det lite mer somrigt när man ser den.
Eva St
lisen
Min pelargon som jag övervintrat i stallets kontor blommade i MARS. blink.gif
Efter det såg den lite chockad ut men verkar ta sig. Undrar villka stordåd den tänker göra i sommar? Förra året blommade den från inköpet på ICA i juli, till mitten av NOVEMBER wub.gif Inte dåligt för en "snabbköps"-pelargon.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon