andersen
wolkenkrabber
ser ut som något från tv serien Dinosaurs som jag gluttade på på 90talet eller ifrån familjen flintstone
pejori
JAG VET!!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
det är ett hårmonster!!! smile.gif smile.gif smile.gif
har sett det på tv. smile.gif
yla
e de inte en gremlin då
tullmejs
Scupulus barba, "skäckig skäggtomte", förr även "husglut". Mindre allmän i södra sverige, antagligen införd från sitt naturliga utbredningsområde i Spetsbergen.

Ganska harmlös, men kan ibland gnaga på gladiolus spp och förorenar enligt uppgift i dammar. I stort sett omöjlig att helt utrota när den väl fått fäste. Gamla tiders metoder kan vara värda ett försök: strö nejlikspik motsols runt tomten tre månlösa nätter i följd och gräv ner en hartass indränkt i ättika.

Men de har också sina förtjänster, sent om hösten tidigt på morgonen kan man om man har tur få höra deras vackra stämsång!
Gåsis
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/Åsa
zeppo
Är det din spegelbild..........???

smile.gif
amaira
Åååå så söt wub.gif wub.gif wub.gif *får ha-begär* rolleyes.gif

Tullmejs! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (tullmejs @ 02-08-2005, 20:24)
Scupulus barba, "skäckig skäggtomte", förr även "husglut". Mindre allmän i södra sverige, antagligen införd från sitt naturliga utbredningsområde i Spetsbergen.

Ganska harmlös, men kan ibland gnaga på gladiolus spp och förorenar enligt uppgift i dammar. I stort sett omöjlig att helt utrota när den väl fått fäste. Gamla tiders metoder kan vara värda ett försök: strö nejlikspik motsols runt tomten tre månlösa nätter i följd och gräv ner en hartass indränkt i ättika.

Men de har också sina förtjänster, sent om hösten tidigt på morgonen kan man om man har tur få höra deras vackra stämsång!

snyggt laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
amaira
Det är ögonen som gör "det", eller hur!? I kombination med det blyga leendet.

Påminner om mina söta larver och flugor rolleyes.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon