CITAT (Pirum @ 03-08-2005, 09:22)
Är det den serien som började som en "läkarserie" och sedan alltmer utvecklades till en "polisserie"? Den är rätt ok i sådana fall, fast de har ju bytt ut för många personer i galleriet för min smak. Undrar hur böckerna är.
Min favorit nu är nog Foyle's War, polisserie som utspelas i södra England runt 1940, det är säsongsfinal nu på fredag. Avsnitt 4 av 4. *fnys* Det finns ju fler avsnitt, varför inte fortsätta? Ska de visas nästa sommar? Jag har som tur var sett serien på NRK också, där de kommit längre.
Jag menar, kan man undgå att tycka om en serie där den väna polischauffören Samantha (Sam) spelas av en skådespelerska med det fantastiska namnet Honeysuckle Weeks?

Nej det är det inte!
Den här började runt en bypolis som hette Nick som iofs senare blev kär i byns läkare men hon dog i leukumi, han blev ensamstående med deras 2-åriga dotter, gifte om sig med byns advokat och dom flyttade från byn.
Oscar Blaketon var bypolisernas chef, när han blev pensionär köpte han in sig hos Gina som drev bypuben.
Det kom en ny bypolis Mike som de här avsnitten handlar om. Han är nu också kär i byns läkare.
Hans Chef har precis börjat uppvakta läkarens mottagningssköterska.
Gina och Oscar driver fortfarande puben.
Bernhard är fortfarande både ägare till bilverkstaden och begravningsbyrån.
Hans bror gör fortfarande en massa affärer som för det mesta slutar med nåt strul, han bor ihop med David, lätt störd man med ett stort hjärta som nu kör taxin och skolskjutsen.