Full version: Cephalotus..
AmaRoth
Närbild på en av kannorna:

Det är nog det bästa fotot jag har just nu, blomman är nere hos flickan men jag tänkte lägga upp den iaf smile.gif
kristerh
Ser fram emot bilderna på bonsaierna wink.gif jag såg att du håller på att skapa en av en fikus, ett tips från mig: lätta på lindningen, den håller på att växa in i stammen, det skapar fula ärr som är svåra att få bort, när du lindar så se till att det är lite "luft" mellan tråden o grenen, och sedan tycker jag att du bör försöka få fran en gren på andra sidan av den du lindat så att det blir lite balans på trädet, en bonsai ska alltid ha rätt balans kruka/storlek och utseende på bonsaien. rolleyes.gif
krister
AmaRoth
CITAT (kristerh @ 03-08-2005, 11:43)
Ser fram emot bilderna på bonsaierna wink.gif jag såg att du håller på att skapa en av en fikus, ett tips från mig: lätta på lindningen, den håller på att växa in i stammen, det skapar fula ärr som är svåra att få bort, när du lindar så se till att det är lite "luft" mellan tråden o grenen, och sedan tycker jag att du bör försöka få fran en gren på andra sidan av den du lindat så att det blir lite balans på trädet, en bonsai ska alltid ha rätt balans kruka/storlek och utseende på bonsaien. rolleyes.gif
krister

Okaj, tack för tipset, jag ska försöka bättra på det nu i kväll biggrin.gif
Slängde upp en bild på min f.d hibiskus också, ska fixa ett nytt skott nu tråkigt nog :\

Jag ska aldrig mer försöka få bra bilder på mina växter, jag bara tappar dem i golvet så att jorden yr och stammar bryts sad.gif
Menmen, på det igen!
yla
CITAT (AmaRoth @ 03-08-2005, 17:36)
Jag ska aldrig mer försöka få bra bilder på mina växter, jag bara tappar dem i golvet så att jorden yr och stammar bryts sad.gif
Menmen, på det igen!

jamen du kan väl låta dom stå där dom står ju så vi får se för bilden va suveräntbra
synd att de olyckades
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon