Storåtjejen
Fick en blåvinge för ett par åt sedan som blommade så fint. Sen vill den inte blomma om. Vad gör jag för fel? sad.gif
I våras klippte jag ner den ordentligt och den växer så det knakar. Men bara långa rankor som jag virar o virar. INGA BLOMMOR!!!. Vill så gärna ha den att blomma om. När blommar den förresten?
kristerh
Min blommar året om, har den ute nu och det verkar den stormtrivas med.
krister
Storåtjejen
Aha! Den vill kanske bara ut tongue.gif Ställer väl ut den fast det kanske är lite sent på säsongen. Alltid värt ett försök. Tack för tipset kristerh!!! Får väl referera senare om den går i blom eller ej wink.gif
Fenja
Om du gödslat den mycket kan det också vara ett skäl till utebliven blomning och att det bara blir bladtillväxt...
Mvh
Fenja
Storåtjejen
Jag tror inte jag har gödslat den för mycket. Ungefär som till alla mina andra krukväxter. Men kanske ska ha mindre än "vanligt" för att gå i blom unsure.gif
lilla mamma
Klipp ned den HÅRT och ställ den i skuggan och håll den fuktigt.

SJälv åkte min ut i varma uterummet i maj, helt fel men det blev rätt för nu blommar den.

Min var full med löss dessutom
Storåtjejen
Upptäckte när jag bar ut plantan att den hade flera blomknoppar, så nu vet jag inte unsure.gif unsure.gif Kanske får den vara kvar inne nu unsure.gif
kristerh
Den kommer må ännu bättre ute wink.gif i skuggan till att börja med.
krister
Storåtjejen
Okej!!! Då åker den ut laugh.gif Sätter den under körsbärsträdet där jag har en hel del annat som vill ha det lite skuggigt.

Tack för alla goda råd tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon