Full version: Blvingen blommar inte
Stortjejen
Fick en blvinge fr ett par t sedan som blommade s fint. Sen vill den inte blomma om. Vad gr jag fr fel? sad.gif
I vras klippte jag ner den ordentligt och den vxer s det knakar. Men bara lnga rankor som jag virar o virar. INGA BLOMMOR!!!. Vill s grna ha den att blomma om. Nr blommar den frresten?
kristerh
Min blommar ret om, har den ute nu och det verkar den stormtrivas med.
krister
Stortjejen
Aha! Den vill kanske bara ut tongue.gif Stller vl ut den fast det kanske r lite sent p ssongen. Alltid vrt ett frsk. Tack fr tipset kristerh!!! Fr vl referera senare om den gr i blom eller ej wink.gif
Fenja
Om du gdslat den mycket kan det ocks vara ett skl till utebliven blomning och att det bara blir bladtillvxt...
Mvh
Fenja
Stortjejen
Jag tror inte jag har gdslat den fr mycket. Ungefr som till alla mina andra krukvxter. Men kanske ska ha mindre n "vanligt" fr att g i blom unsure.gif
lilla mamma
Klipp ned den HRT och stll den i skuggan och hll den fuktigt.

SJlv kte min ut i varma uterummet i maj, helt fel men det blev rtt fr nu blommar den.

Min var full med lss dessutom
Stortjejen
Upptckte nr jag bar ut plantan att den hade flera blomknoppar, s nu vet jag inte unsure.gif unsure.gif Kanske fr den vara kvar inne nu unsure.gif
kristerh
Den kommer m nnu bttre ute wink.gif i skuggan till att brja med.
krister
Stortjejen
Okej!!! D ker den ut laugh.gif Stter den under krsbrstrdet dr jag har en hel del annat som vill ha det lite skuggigt.

Tack fr alla goda rd tongue.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon