Full version: chilifrukter
ettenna
Hej! Vad gör jag med alla chilifrukter som nu hänger gröna och fina på mina plantor. Kan ju inte äta chili varje dag tongue.gif Ska jag torka dem eller går att stoppa dem i olja. Det är gröna "chillisar" -åtminstone nu. Har dock för mig att det var röda chilifrukter på påsen jag köpte. Kan det vara så att det blir röda senare.
Ngn som vet?? smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Chilin är grön först sedan får man ofta vänta ganska länge på att de ska skifta färg, var det röda chilisar på fröpåsen kommer de skifta färg till rött när de mognar. De gröna chilisarna går dock också bra att använda.

(hur du kan lagra chilin och chilirecept hittar du en del om i receptavdelningen)
Susanna
Hej!

Kan rekommendera Philippe Plöninges bok Chilipeppar. Där lär man sig historik, hur man odlar och om olika sorter. Och så finns det en hel del goda recept också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon