Full version: Okänd roser
nejlika
Jag har några rosor som jag har fått av min kolonilotts förra ägre men jag vet inte vad det är för sort eller ens för grupp!
(endas en sort har fotats än så resten kommer sen)
Vet någon vad detta är för en ros?

(samma ros i närbild)
den verkar remontera, höjden är ca 20-30 cm men det kan bero på felaktig beskäring. En svag till mycket svar doft finns och den sakdas lätt vid regn om det är till någon nytta. Hoppas att det är detaljer nog biggrin.gif
Ska ta och kolla tagarna senare!
kerstin z5-6
Du måste aktivera album
nejlika
Flyttar upp den här tråden!
kerstin z5-6
Som jag sa -du har bilden i album men det är privat .. bilden i inlägget är alltför liten för att jag ska våga mej på en gissning -
Om du klickar på bilden så den blir stor -innan du lägger in den i meddelandet -kanske det går bättre :)Eller gör ditt album allmänt
Åsa, mälardalen zon 2
Om du uppdaterar din forumprofil så länkas ditt album hit till forumet och du får då en kameraikon under dina inlägg = en snabbväg till ditt album.

För att göra bilderna större: Klicka först på bilden så den blir stor, högerklicka sedan på bilden och välj egenskaper där hittar du adressen till den stora bilden.

För att lättare artbestämma en ros kan det vara bra med mer än en bild + lite information om sådant som ex. doft, hur taggig den är, höjd, om den verkar vara en engångsblommande ros eller om den blommar under en längre tid
nejlika
Japp, då är bilderna klara. Men som sagt kan höjdangivelsen vara felaktig pga fel besäring. När man inte vet vilken sort det är så är ju inte beskäringen så lätt, eller hur?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon