Full version: Smaklig måltid....
Lynn
En stor slända satte sig och åt oberört på en jättemumsig blomfluga(?) alldeles bredvid oss fast vi sågade på den brädan där den satte sig.

Sedan ett kryp med vacker grön kostym

Och en limegrön fjälil, som jag som vanligt inte kan namnet på(fick aldrig någon bild på ovansidan wub.gif wub.gif
yla
häftigt o se den äta
han ville väl ha sällskap me middagen såklart

snygga bilder
Gossen Ruda
Flugan överlåter jag åt Amaira att bestämma men sen kommer en guldbagge och en citronfjäril, en hane.
Lynn
Tack Ruda, jag gissade själv på citronfjäril, men jag tyckte den var för grön för det. jag trodde de var mer gula än gröna även på undersidan.(Och det lär väl inte finnas Limefjälilar... rolleyes.gif ) Den såg ut som ett löv där den satt.
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 03-08-2005, 19:42)
Flugan överlåter jag åt Amaira att bestämma ...

Tack Ruda sleep.gif .
Flugan är mycket riktigt en blomfluga, ser ut som en Eristalis intricarius. En slamfluga (larverna lever i smutsigt vatten) som är en humlelik blomfluga.
Lynn
Tack Amiara!! Hur sjutton vet du allt sånt??? ohmy.gif wub.gif Och snart har ni lyckats få mig intresserad av alla kryp också wub.gif
Berith
CITAT (Lynn @ 03-08-2005, 21:37)
Och snart har ni lyckats få mig intresserad av alla kryp också wub.gif

Samma här! wub.gif

Och förut när man var ute och fick spindelnät i ansiktet fräste man till lite och svor tyst över alla spindlar som var tvungna att sätta upp nät precis där jag skulle gå. Men nu.... tar man bort det lite försiktigt och undrar över vilken sort det kan vara! wink.gif rolleyes.gif

--------
*glömde* sleep.gif

Tjusiga bilder! wub.gif Ser precis ut som en helikopter på första bilden.
*Felix matte*
CITAT (Lynn @ 03-08-2005, 21:37)
Tack Amiara!! Hur sjutton vet du allt sånt??? ohmy.gif  wub.gif  Och snart har ni lyckats få mig intresserad av alla kryp också wub.gif

Likadant var det med mig... tack vare Odla.nu så är jag kvitt min spindelfobi.
Numera skriker jag inte av skräck när jag ser en... istället rusar jag efter kameran. laugh.gif biggrin.gif

glömde säga att du hade jättefina bilder wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon