Näcken
Är åter äntligen tillbaks efter 4 veckors semesterresande till släkten på landet. Så nu skall det påtas i trädgården.....

Tänkte sätta ett Miscanthus-gräs av npågot slag. Har någnen förslag på bra sort som passar här i zon 1, vid en husvägg. 2-3 m högt kan det gärna bli.

Kan jag ha buxbom som kant runtom, eller ser det konstigt ut?
Alternativt blir det en funkia, fast det har jag på flera ställen redan, men den funkar bra och det tycker jag är snyggt.

Jag får bestämma mig till på fredag för då ska jag till platskolan och frossa, hoppas det inte är dyrt..... Kanske kommer på mer som jag "behöver".
wub.gif

Nu ska jag läsa ifatt 4 veckor på odla, om jag hinner för trädgården lockar, fast natten är lång......

Näcken
Kunde inte vänta.......

Idag blev det en tur till plantskolan, en miskanthus och buxbom som kantväxt. Riktigt snyggt.

Hoppas kunna återkomma med bild.
Fialotta
Jag vet...man har bråttom att fixa när man kommer hem från semestern...då har man nya uppslag i huvudet tongue.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon