Full version: Gaaaaaah!
wolkenkrabber
Klockan är nu 06:07, de senaste dagarna har varigt stressade pga att en poalre från frankrike som ska komma på besök har haft planändringar hal tiden. först kulle han komma 7 på morgonen sedan 12på dagen, 12 på dagen är i nuläget det bästa, men han kommer klocka sju. Det är här det jobbiga kommer in, jag har nu en norrman som också skall besöka mig här, han ankom 20:25, vi har haft en trevlig kväll jag har vista han stan mm... Så klockan tolv hör jag min morsaa skrika, jag skringer och finner min Morbror på 82 år ändast ikvällda sina kallingar stående på en byrå och försöker klättra på väggen, visst han har fått sådana "attacker" där han är totalt oåtkomlig nästan förut, men han har varigt snäll ch gått och lagt sig och sovigt utan att minnas det dagen efter, jag ber han gå ner och gå och lägga sig, han lyssnar inte så jag ber igen. han går ner men vägrar gå och lägga sig, jag får släpa in han på hans rum. då vill han slita fodralet av sin fotöl, så jag får tvinga ner han i stängen och försöka hålla ner han. men det går knaoppt (inte roligt när en 82åring är nästanstarkare än du) så morsan får ringa på ambulans och norrmanen får komma ner och hj'lpa till att hålla ner han. vi får hålla han i ca 20 min, ambulansen kommer, morsan storgrinar och jag och norrmanen får lov att följa med min morbror till sjukhuset, jag har åkt dit med han en gång tidigare i somamr pga samma sak, fast han var vänligt då. han börjar kvickan till på sjukhuset, men han är inte helt ok, men någon timma senare är han helt återstäld och det blir ett Ca 4 timmars väntande på en doktor, doktorn kommer man kan inget säga, det blir mer väntande, kl 05:40 ger jag upp och går till sjuksystrarna och frågar om de kan ringa till oss när han är på en avdelning, men nej, så okej jag får ett nummer och ska ringa när vi har vaknat, vi ställer klockan på 11:00, då får vi nog med sömn för dagen, inan fransmannen kommer, men då ser jag på msn, fransmanne han med nattåget, så han är nu 06:13 här om ca 47 minuter! när fan ska jag hinna sova! suck, ajja nu har jag iaf fått det ut ur mitt system, jag vet att jag klara dagen utan sömn men det kommer bli långdraget, imorgon på morgonen åver vi till trondheim, och jag kommer hem först på lördag eftermiddag! det ska blir skönt med semster, detta året har inte varigt roligt med släkten som sjuknar en efter en! sad.gif

god natt, eller näe, det blir nog god morgon till er alla, ha en bra helg!

//W

(ursäkta min grammatik, orkar inte kolla igenom den nu)
amaira
Oj Jösses, vilken natt!

Hu så svårt det måste kännas med din morbror sad.gif .

Kram från amaira wub.gif
HippieSpellan
huga det kan inte vara roligt(även om själva scenariot med en 82åring som försöker gå uppåtväggarna är lite lustigt). Så ledsamt att din mor inte vill hjälpa till, men hon kanske också är lite sjuk och gammal?

Iallafall så är det bra att skriva av sig. Hoppas det går bra med alla gäster.
*Felix matte*
Så jobbigt du haft det... kanske får du möjlighet att sova en stund på dagen. Ha en fin semesterresa. wub.gif
wolkenkrabber
tack jo, det är lugnt behövde som sagt bara skriv,a nu är vi alla här och ska käka frukost om ca en timma, min morsa ville inte inte hjälpa till men hon vart så jävla ledsen att hon skakade, så hon kunda inte åka mer, att se någo man kännerm en tien vet vem det är vara förtvivlad kan nog förvärra saken,
mekare
Det är tufft med sjuka släktingar.
Bra att du ställer upp och hjälper tycker jag. Dagens ros går till dig. smile.gif
Lady Hamilton
huh.gif Ja, vad säger man?.......Du kan ju iallafall inte klaga på att INGENTING HÄNDER!!! ohmy.gif
Jag hoppas för er allas skull att din mor-bror kan få någon hjälp mot sina "attacker"
Nu hoppas jag verkligen att du får en lugn och skön semester i Trondheim smile.gif

Och jag håller med mekare, dagens ros till dig!

yla
ojoj hoppas det blir lite lugnare nu en stund
kramisar från mej som skickar orkatankar till dej
kram
Fialotta
Du får min dagens ros oxå....usch...så jobbigt...inte kul o se sin släkting så dålig, hoppas nu du får en fin semester...va rädd om dig *kramis*
Biggan_
Vilken pers!!! ohmy.gif ohmy.gif
Koppla nu av och ha det bra på semestern smile.gif smile.gif
En dagens ros får du ta med dej från mej med biggrin.gif
pejori
du får en tröstekram från mej också wub.gif
Tesa
Klapp, klapp...
...hoppas du får det lite lugnare nu...låter som en pärs...
Kattgräs
Stackare! Det är så typiskt, allt på en gång. sad.gif

Hoppas det ordnar sig för er alla. wub.gif wub.gif wub.gif
zaaritha
Fy fasen vad jobbigt!
Hur står du ut??
renate
Dagens Ros från mig med.Du är en duktig kille W.
Ha nu en trevlig semester i Norge med dina kompisar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon