Full version: Nya hibiskusar
zapata
Hejsan igen! tongue.gif

I våras planterade jag nya hibuskusar från frö och nu har dessa två små liv kommit upp och är ca 5 cm höga med tre blad var. Har planterat dem i varsin mindre kruka men inget händer. Hur skall jag göra för att få dessa att trivas och ta sig?? unsure.gif

Hur skall jag gå tillväga med ev nedklippning längre fram?

Många frågor på samma gång, men kanske någon har erfarenhet??
Fenja
Jag sökte här på forumet och hittade dessa trådar om hibiscus, jag tror du hittar en del svar här!
Mvh
Fenja
Emser
zapata>> Klipp inte ner dem förrän till tidiga våren -06. Är det frilandshibiscus du har sått eller är det "kruk hibiscus"?
zapata
Det är frilands´hibiskusar som jag tänkt ha i kruka...

Ev råd??
Ciczi
Hmmm... frilandshibiskusar är ju som sagt frilands.. men det går säkert att ha i kruka. Testa vet ja... det kan ju inte mer än att gå åt skogen. biggrin.gif

Lycka till!

Ciczi
zapata
hmmm..ja jag vet.. men råkade vara så att när jag beställde dem sade det inget om att de var frilands... och bor i stan så har ingen annan plats att plantera de små liven.. nå tillräckligt stora krukor så ska det väl gå??!! unsure.gif wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon