Full version: Nya hibiskusar
zapata
Hejsan igen! tongue.gif

I vras planterade jag nya hibuskusar frn fr och nu har dessa tv sm liv kommit upp och r ca 5 cm hga med tre blad var. Har planterat dem i varsin mindre kruka men inget hnder. Hur skall jag gra fr att f dessa att trivas och ta sig?? unsure.gif

Hur skall jag g tillvga med ev nedklippning lngre fram?

Mnga frgor p samma gng, men kanske ngon har erfarenhet??
Fenja
Jag skte hr p forumet och hittade dessa trdar om hibiscus, jag tror du hittar en del svar hr!
Mvh
Fenja
Emser
zapata>> Klipp inte ner dem frrn till tidiga vren -06. r det frilandshibiscus du har stt eller r det "kruk hibiscus"?
zapata
Det r frilandshibiskusar som jag tnkt ha i kruka...

Ev rd??
Ciczi
Hmmm... frilandshibiskusar r ju som sagt frilands.. men det gr skert att ha i kruka. Testa vet ja... det kan ju inte mer n att g t skogen. biggrin.gif

Lycka till!

Ciczi
zapata
hmmm..ja jag vet.. men rkade vara s att nr jag bestllde dem sade det inget om att de var frilands... och bor i stan s har ingen annan plats att plantera de sm liven.. n tillrckligt stora krukor s ska det vl g??!! unsure.gif wink.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon