Vi har et fritidshus nord i Värmland (Likenäs). Er der omtrent annen hver helg og i deler av sommerferien. Jeg lurer på hvilken herdighetssone det er der og hvilke planter jeg kan ha som til dels kan klare seg selv?? Vi har funkia, astilbe, peon, rudbeckia og Jan Spek-roser,- de har klart seg fint. Jeg har veldig lyst på hvite roser og lave trær. Har noen noen forslag til hva som kan klare seg?
Fenja
04-08-2005, 12:57
Hej och välkommen hit!
Här har du en Zonkarta så kan du kolla vilken zon ni tillhör.
Mvh Fenja
lilla mamma
04-08-2005, 15:58
Enligt den ligger ni i zon 6.
Ännu en värmlänning, snart är vi en hel bunt
Välkommen från Anita vid Vänern i zon 3
kerstin z5-6
04-08-2005, 16:17
Och det innebär att de rosor jag har i album går fint Träd o buskar -tja Magnolia o de klenaste sorterna går väl inte så väl men de andra kan du ha -fast jag har magnolia Ex Apel -de flesta sorter acer lönn Vilka träd skulle du vilja ha där ?
heid-o
04-08-2005, 16:52
Takk for svar så langt. Jeg har veldig lyst på blodlønn og lignende trær. Gjerne lave med spesielle blader. Og som jeg skrev tidligere,- hvite roser. Plantet Schneewittchen, White the Fairy og Swany, men de tåler kanskje ikke vinteren. Jeg får bare vente og se......
lilla mamma
04-08-2005, 17:00
Ligularia-sorterna går ju långt upp så varför inte hos dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.