|
Latmask
04-08-2005, 13:20
Hittade ett intressant test. Ett ganska omfattande test (tar ca trettio minuter) som testar olika delar av hjärnan och sedan bedömer om man har en mer manlig eller kvinnlig hjärna. Jag hamnade på +-0 i slutänden. http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/sex.../add_user.shtml
Vilket roligt test! Hamnade på 25 kvinna.
Latmask
04-08-2005, 13:44
Vilka var dina styrkor/svagheter? Jag var suverän på 3D-övningen. 10 av 12. Bra även på att avläsa folks känslor och att hitta de föremål som bytt plats. Värdelös var jag på systematiskt tänkande. Låååångt under medel.
Haha! Jag blev också på noll. Det där med att mäta ringfingret/pekfingret och teorierna om det var rätt lustiga  Jag var bra på strecken, dålig på att märka de som bytt plats, hade vänster tumme ovanpå, 7/20 på empati och 3/20 på teknik... Jag fick 5/10 på ögonen, men jag förstod inte alla engelska ord så det kan vara missvisande.. Raten för fingrarna är 1,01 och 1. De var ganska jämnlånga. Jag föredrar maskulina ansikten. 6/12 på att rotera det där.. usch vad svårt, hatar sånt där.. Och visst har jag svårt med kartor. Borde ha skrivit svenska ord på det där när man skulle komma på synonymer, det kan ni tänka på för att få ett mer rättvist resultat!
stennie
04-08-2005, 13:57
Latmask
04-08-2005, 14:05
Jag hade också lite problem med engelskan, så att tolka ansikten blev lite svårt ibland. Jag missade också att skriva svenska ord, men det borde man ju faktiskt ha gjort, det var ju ingen som kollade det...
Jag var usel på orden... fick 0 på den första fast jag skrev 5 ord och 2 på den andre, skrev 2 ord. Så svenska ord hjälper nog inte
andersen
04-08-2005, 15:30
Hmm jag vet vad jag är
tyckte den var jobbig, så jag avbröt tittade i spegeln för säkerhets skull. jag är kvinna
Ophelia
04-08-2005, 17:43
Jag lovar att svara när jag har hittat hjärnan.
föresten...är det någon skilnad på manliga och kvinnliga hjärnor?
CITAT (Ophelia @ 04-08-2005, 18:43) Jag lovar att svara när jag har hittat hjärnan.  Oj vad Du kommer få leta länge då
Ophelia
04-08-2005, 18:22
CITAT (shiva @ 04-08-2005, 19:22) CITAT (Ophelia @ 04-08-2005, 18:43) Jag lovar att svara när jag har hittat hjärnan. :rolleyes: Oj vad Du kommer få leta länge då 
jg blev 50 kvinna... fast jag måste erkänna att jag inte riktigt kopplade allt jag svarade på...  undra om det var det som avgjorde
stennie
04-08-2005, 19:58
tullmejs
04-08-2005, 20:22
50 man. Bäst på första (parallella) och rotationerna. Kass på "memory".
Mitt "sosse" bland saker som är grå räknades...
25 kvinna fastän det var lite svårt med språket ibland. Nöjd!
Bettson
06-08-2005, 00:05
Nåt fel var det.......25 man  kan det bero på att jag vuxit upp bland idel bräder. Jobbat på mansdominerade arbetsplatser tro?
fruberglund
06-08-2005, 08:28
25 kvinna *pust*.
CITAT (Bettson @ 06-08-2005, 01:05) Nåt fel var det.......25 man  kan det bero på att jag vuxit upp bland idel bräder. Jobbat på mansdominerade arbetsplatser tro? Jag fick också 25 man....fattar faktiskt inte varför för jag fick bra på orduppgiften och empatiska förmågan + att jag plockade ut alla de maskulina ansiktena.
Hm, undar hur man läser resultatlistan. Fick "50". Om jag var kvinna var jag "femito" kvinna. Om jag varit man, skulle resultatet varit "femtio man". ?? Är jag då "fifty-fifty"? Å andra sidan har jag inget tålamod alls med såna här test: fort ska det gå! De där kuberna i olika former har jag jättesvårt för, och skulle behöva sätta mig in i länge för att lura ut begreppen. Sånt orkar jag inte hålla på med, jag bara klickade, och det mesta var förstås fel  . Att se människors känslostämningar bara på ögonen klarar jag faktiskt inte heller! Irl har jag inga som helst problem, är oerhört sensibel för olika känslostämningar, nästan för sensibel. Men på en bild sådär funkar det inte alls. Lustigt.
CITAT (amaira @ 06-08-2005, 11:58) Å andra sidan har jag inget tålamod alls med såna här test: fort ska det gå! De där kuberna i olika former har jag jättesvårt för, och skulle behöva sätta mig in i länge för att lura ut begreppen. Sånt orkar jag inte hålla på med, jag bara klickade, och det mesta var förstås fel  Är det där månne typiskt kvinnligt? Samma här  Kanske de beaktar hur snabbt man klickar genom allt också, om det finns risk för att man klickar utan att bry sig om om det är rätt
lavendel2
06-08-2005, 11:43
CITAT (Ophelia @ 04-08-2005, 18:43) Jag lovar att svara när jag har hittat hjärnan.  Samma här! Lade undan dom mer avancerade delarna av hjärnan när jag gick på semestern!! Har bara reptilhjärnan i funktion...den som sköter basala behov och njutningar...den går däremot på högvarv!! Lavendel
50 så vad betyder de då att jag har lika mycke manlig som kvinnlig hjärna ja de förklarar varför jag tycker de e så kul o snickra o att jag haft rätt många manliga jobb men jag gillar ändå killar bäst haha
CITAT (oldwolfie @ 06-08-2005, 17:04) 50 så vad betyder de då att jag har lika mycke manlig som kvinnlig hjärna ja de förklarar varför jag tycker de e så kul o snickra o att jag haft rätt många manliga jobb men jag gillar ändå killar bäst haha  Var det 50 till höger eller vänster på skalan då?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-08-2005, 17:05) CITAT (oldwolfie @ 06-08-2005, 17:04) 50 så vad betyder de då att jag har lika mycke manlig som kvinnlig hjärna ja de förklarar varför jag tycker de e så kul o snickra :rolleyes: o att jag haft rätt många manliga jobb men jag gillar ändå killar bäst haha  Var det 50 till höger eller vänster på skalan då? hmm ,, själva scalan sparades inte men på allt som står så står de lika mycke female som malebrain
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|