Latmask
Hittade ett intressant test. Ett ganska omfattande test (tar ca trettio minuter) som testar olika delar av hjärnan och sedan bedömer om man har en mer manlig eller kvinnlig hjärna. Jag hamnade på +-0 i slutänden.

http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/sex.../add_user.shtml
Anma
Vilket roligt test! Hamnade på 25 kvinna.
Latmask
Vilka var dina styrkor/svagheter?

Jag var suverän på 3D-övningen. 10 av 12. Bra även på att avläsa folks känslor och att hitta de föremål som bytt plats. Värdelös var jag på systematiskt tänkande. Låååångt under medel. wub.gif
Vicke
Haha! Jag blev också på noll. Det där med att mäta ringfingret/pekfingret och teorierna om det var rätt lustiga tongue.gif

Jag var bra på strecken, dålig på att märka de som bytt plats, hade vänster tumme ovanpå, 7/20 på empati och 3/20 på teknik...
Jag fick 5/10 på ögonen, men jag förstod inte alla engelska ord så det kan vara missvisande..
Raten för fingrarna är 1,01 och 1. De var ganska jämnlånga.
Jag föredrar maskulina ansikten.
6/12 på att rotera det där.. usch vad svårt, hatar sånt där.. Och visst har jag svårt med kartor.

Borde ha skrivit svenska ord på det där när man skulle komma på synonymer, det kan ni tänka på för att få ett mer rättvist resultat!
stennie
Jag hamnade på 25 man ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Tur att man vet vad man är... tongue.gif
Latmask
Jag hade också lite problem med engelskan, så att tolka ansikten blev lite svårt ibland.

Jag missade också att skriva svenska ord, men det borde man ju faktiskt ha gjort, det var ju ingen som kollade det... sleep.gif
Anma
Jag var usel på orden... fick 0 på den första fast jag skrev 5 ord och 2 på den andre, skrev 2 ord. Så svenska ord hjälper nog inte biggrin.gif
andersen
Hmm jag vet vad jag är laugh.gif
pejori
tyckte den var jobbig, så jag avbröt wub.gif wub.gif
tittade i spegeln för säkerhets skull. jag är kvinna rolleyes.gif
Ophelia
Jag lovar att svara när jag har hittat hjärnan. rolleyes.gif
pejori
föresten...är det någon skilnad på manliga och kvinnliga hjärnor? ohmy.gif
shiva
CITAT (Ophelia @ 04-08-2005, 18:43)

Oj vad Du kommer få leta länge då laugh.gif
Ophelia
CITAT (shiva @ 04-08-2005, 19:22)
Jag lovar att svara när jag har hittat hjärnan.  :rolleyes:

Oj vad Du kommer få leta länge då laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
jg blev 50 kvinna... fast jag måste erkänna att jag inte riktigt kopplade allt jag svarade på... unsure.gif undra om det var det som avgjorde rolleyes.gif
stennie
CITAT (yenny @ 04-08-2005, 19:27)
jg blev 50 kvinna... fast jag måste erkänna att jag inte riktigt kopplade allt jag svarade på... unsure.gif undra om det var det som avgjorde rolleyes.gif

wub.gif wub.gif wub.gif
tullmejs
50 man. Bäst på första (parallella) och rotationerna. Kass på "memory".

Mitt "sosse" bland saker som är grå räknades...
lotta_
25 kvinna fastän det var lite svårt med språket ibland.
Nöjd! rolleyes.gif
Bettson
Nåt fel var det.......25 man laugh.gif laugh.gif laugh.gif

kan det bero på att jag vuxit upp bland idel bräder. Jobbat på mansdominerade arbetsplatser tro?
fruberglund
25 kvinna *pust*.
Magdis
CITAT (Bettson @ 06-08-2005, 01:05)
Nåt fel var det.......25 man laugh.gif laugh.gif laugh.gif

kan det bero på att jag vuxit upp bland idel bräder. Jobbat på mansdominerade arbetsplatser tro?

Jag fick också 25 man....fattar faktiskt inte varför för jag fick bra på orduppgiften och empatiska förmågan + att jag plockade ut alla de maskulina ansiktena.
amaira
Hm, undar hur man läser resultatlistan. huh.gif

Fick "50". Om jag var kvinna var jag "femito" kvinna. Om jag varit man, skulle resultatet varit "femtio man". ??
Är jag då "fifty-fifty"? ohmy.gif

Å andra sidan har jag inget tålamod alls med såna här test: fort ska det gå! De där kuberna i olika former har jag jättesvårt för, och skulle behöva sätta mig in i länge för att lura ut begreppen. Sånt orkar jag inte hålla på med, jag bara klickade, och det mesta var förstås fel sleep.gif .

Att se människors känslostämningar bara på ögonen klarar jag faktiskt inte heller! Irl har jag inga som helst problem, är oerhört sensibel för olika känslostämningar, nästan för sensibel. Men på en bild sådär funkar det inte alls. Lustigt.
Vicke
CITAT (amaira @ 06-08-2005, 11:58)
Å andra sidan har jag inget tålamod alls med såna här test: fort ska det gå! De där kuberna i olika former har jag jättesvårt för, och skulle behöva sätta mig in i länge för att lura ut begreppen. Sånt orkar jag inte hålla på med, jag bara klickade, och det mesta var förstås fel sleep.gif

Är det där månne typiskt kvinnligt? Samma här tongue.gif Kanske de beaktar hur snabbt man klickar genom allt också, om det finns risk för att man klickar utan att bry sig om om det är rätt rolleyes.gif
lavendel2

Samma här!
Lade undan dom mer avancerade delarna av hjärnan när jag gick på semestern!! tongue.gif
Har bara reptilhjärnan i funktion...den som sköter basala behov och njutningar...den går däremot på högvarv!! rolleyes.gif
Lavendel
yla
50 så vad betyder de då
att jag har lika mycke manlig som kvinnlig hjärna
ja de förklarar varför jag tycker de e så kul o snickra rolleyes.gif

o att jag haft rätt många manliga jobb
men jag gillar ändå killar bäst haha rolleyes.gif
Magdis
CITAT (oldwolfie @ 06-08-2005, 17:04)
50 så vad betyder de då
att jag har lika mycke manlig som kvinnlig hjärna
ja de förklarar varför jag tycker de e så kul o snickra rolleyes.gif

o att jag haft rätt många manliga jobb
men jag gillar ändå killar bäst haha rolleyes.gif

Var det 50 till höger eller vänster på skalan då?
yla
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-08-2005, 17:05)
CITAT (oldwolfie @ 06-08-2005, 17:04)
50   så   vad betyder  de  då
att jag  har  lika mycke  manlig som kvinnlig hjärna  
ja de  förklarar  varför  jag tycker de e  så kul o snickra  :rolleyes:

o  att jag haft  rätt många manliga  jobb
men  jag  gillar  ändå  killar  bäst haha rolleyes.gif

Var det 50 till höger eller vänster på skalan då?

hmm ,, själva scalan sparades inte men på allt som står så står de lika mycke female som malebrain smile.gif ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon