Full version: Katthemskatter
Latmask
Jag har tidigare jobbat på katthem och undrar om det finns fler här som har katthemskatter? Varifrån har ni köpt dem? Man kan bli sittande och undrande vart alla "ens" katter tog vägen.

Själv har jag fem från katthem varav två fd "vildkatter". Dvs födda ute av hemlösa mammor och ingen kontakt med människor förrän på katthem.

En av dem är knäkatt i dag men accepterar bara mig och min sambo, och en gosar med huvudet och kroppen och buffar, men man får inte ta i honom. Men han älskar oss och de andra katterna och får gå ut som de andra och mår suveränt. Han hoppar runt som en kalv på grönbete med svansen rakt upp när han är glad och får vara ute på gräsmattan. biggrin.gif
Malvia
Vi har i sommar hittat 2 kullar kattungar. När inte mammorna visat sig på flera dagar fick vi börja lägga ut mat. De blev någorlunda tama och till slut kunde vi ta dem. Nu bor de i en bod alla 7 och får mat och vi försöker få dem tama och rumsrena. 3-4 st är tingade redan och resten får vi försöka hitta hem åt. De har jättefina färger och är födda mitten av maj tror vi. Någon här som vill ha en kattunge eller vet nån som vill ha?
Bor i södra Uppland.
kan lägga ut bilder i morgon.
andersen
Om jag skall skaffa katt igen så blir det nog en katt från ett katthem.
Anma
CITAT (andersen @ 04-08-2005, 16:40)
Om jag skall skaffa katt igen så blir det nog en katt från ett katthem.

Samma här, men får vänta tills mina älsklingar (hundar) har gått ur tiden.
pejori
behöver inte åka till katthem, dom kommer ändå laugh.gif
Ophelia
Skulle gärna ha katt. Bor själv och jobbar mycket. Inte så trevligt för ett djur. rolleyes.gif
Sylvia
Jag har en katt-tjej från katthemmet, dessutom en från en uppfödare och så en som bara har flyttat in här alldeles själv! tongue.gif biggrin.gif
pejori
har bara en gång i livet köpt en katt, alla andra har jag fått, tagit omhand, (somarkatter), hämtat i ladugård eller fött upp själv smile.gif
dom väljer själva sina ägare.
katinka
Hej!

Vår katt är ingen katthemskatt, men väl en kisse som kommit till oss
och bestämt sig för att bo kvar. smile.gif I höst har vi haft henne hos oss
i sex år (hon kom när hon var 8-9 månader). smile.gif
Zarah P
Jag har en kattfröken från KKS, och så Anton som bodde i Växjö och blev purken när hans människor skaffade en ny lillkille (en sån som inte har svans och päls, och bara två ben) så han började markera, och då fick han flytta in här istället. (Vilket nu, fyra månader senare, tycks vara det bästa vi någonsin gjort för Bella - de älskar varann, de där två...!)
http://katterna.webb.se kan man se dem - fast Bellas album är inte färdigt och Antons måste uppdateras...
Yin o Yang
CITAT (Sylvia @ 04-08-2005, 19:31)
en som bara har flyttat in här alldeles själv!  :P  :D

Vi har haft katter, båda tyvärr borta nu (ålderdom och sjukdom) sad.gif , men grannens katt har flyttat in hos oss wub.gif . Han tyckte det blev för rörigt hemma när de skaffade hund nr 3. Vi är helt överens med grannen om arrangemanget smile.gif . Smidigt också när vi åker bort, för då är det inte okända människor som tittar till honom och ger honom mat Simba lärde sig jättesnabbt att gå i den kattlucka vi inte hunnit sätta igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon