|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
praktiskt.
Jag har funderat på att skaffa en väderstation för att kolla vad det varit för väder. är väldigt intresserad av att hålla koll på hur många mm regn det kommit och antal soltimmar per dygn osv. högsta och lägsta temp. måste jag kolla minst en gång om dagen. har tänkt länge på att skaffa en väderdagbok, men det har inte hänt ännu.
Jag tycker också att det är kul med vädret. I julas fick jag en barometer och en hygrometer och tycker att det är spännande. Vattenmätaren har jag också full koll på men jag orkar/hinner inte föra statistik eller dagbok över det.
Jag tycker det är jättekul med dom här väderleksrapporterna. En liten idé bara: Kan vi inte skriva var vi befinner oss när vi rapporterar????
Hälsningar Stina i ett molnigt Stockholms innerstad
Trodde alla visste att jag var skåning vid det här laget.  Har angivit Skåne + zon 1 om man klickar på min signatur men det är ju förstås inte alltid man gör det. Rossi SKÅNE ZON 1
här är det varmt och kvavt, så man nästan önskar lite regn. ingen sol så långt ögat når
CITAT (mekare @ 09-08-2005, 14:31) Jag har funderat på att skaffa en väderstation för att kolla vad det varit för väder. är väldigt intresserad av att hålla koll på hur många mm regn det kommit och antal soltimmar per dygn osv. högsta och lägsta temp. måste jag kolla minst en gång om dagen. har tänkt länge på att skaffa en väderdagbok, men det har inte hänt ännu. Jag har en termometer så att jag ser den från morgonkaffestolen och en kalender på väggen med en fastknuten penna. Där skriver jag dagligen (nå, nästan i alla fall....) temperaturen och eventuella andra väderkommentarer. Inte speciellt veteskapligt korrekt men typ "Ääääääntligen REGN!!!!" eller "Premiär för shorts!" eller ""F-N, måste skrapa isen från bilfönstret"...  Det är jätteroligt att bläddra tillbaka och jämföra med tidigare år! Men jag har faktiskt också dräglat över tanken på en liten väderstation som syns från kaffefönstret. Jag har tänkt mig en stör med en trevlig vindflöjel, en vindsnurra och en behållare för regnmätaren. Kanske en norsk barometer - ni vet de där träpinnarna som pekar upp eller ner. SMHI har rätt fina sidor för "amatörmeteorologer" som man kan printa ut! Det är kul med väder! Mulle
CITAT (Rossi @ 09-08-2005, 14:50) Trodde alla visste att jag var skåning vid det här laget.  Har angivit Skåne + zon 1 om man klickar på min signatur men det är ju förstås inte alltid man gör det. Rossi SKÅNE ZON 1 Just vad det gäller väder tycker jag det är kul att se mer exakt var folk befinner sig - då kan man t ex följa när första snön är på väg genom landet. (Skåne är ju ganska stort ;-) Men det är alltså bara en liten idé...... Stina i Stockholm där det nu syns små, små blå fläckar i den annars kompakta grå himlen....
Fialotta
09-08-2005, 14:37
Varm o skön dag...lite blåst men inget som stör mig direkt Jag har en pinne uppsatt utanför som när den står rakt upp blir det fint nästa dag och när den bockar sig blir det regn...den stämmer alltid...nån mer som har en sån Sthlms skärgård
kul att fler än jag är så intresserade av väder. kanske kombinera en väder och odlingsdagbok så kan man se hur stor påverkan vädret har på olika grödor. det vore riktigt skoj att jämnföra år efter år.....
karin - i ett nu molnigt östergötaland.
Anki på Öland
09-08-2005, 14:56
Idag har vi blåst och regn, inget roligt....  Anki
Ljuvlig sitthörna, Anki - precis i min smak! Mulle
ninnisky
09-08-2005, 15:07
dammkillen
09-08-2005, 18:13
uppklarnande
dammkillen
09-08-2005, 20:11
regn
*Felix matte*
09-08-2005, 21:05
Den täta dimman har lättat nån gång på em, nytaget foto..kl 22.00
dammkillen
10-08-2005, 06:11
Det är lite blåsigt väder här just nu och vad säger man; mulen himmel. Det kraftiga regnet som föll i natt har slutat
Fialotta
10-08-2005, 06:27
CITAT (dammkillen @ 10-08-2005, 07:11) Det är lite blåsigt väder här just nu och vad säger man; mulen himmel. Det kraftiga regnet som föll i natt har slutat Samma väder här...mycke blåsigt...men inte kallt i alla fall
Lätt regn, har kommit 14 mm i natt, gråmulet, 19 grader i luften 17 grader i vattnet.
Efter en underbar varm och solig kväll nåddes vi vid 22-tiden igår kväll av detta!Och det bara fortsätter och fortsätter... Mulle
nu mulet, men uppehåll +16 grader.
har regnat och blåst hela natten.
dammkillen
10-08-2005, 11:44
soool! ha ha =)
Efter en kvav och mulen förmiddag med +25° så fick vi en yttepytte-liten regnskur vid 2-tiden. Nu har molnen blåst bort, solen skiner och tempen har sjunkit till 23°.
behöver jag säga mer
Biggan_
10-08-2005, 15:24
Här är grått,grått, grått och tradigt
Fialotta
10-08-2005, 16:33
Ruskväder.....näää...nu får det vända
netaave
10-08-2005, 16:41
Grått och spridda skyfall. Däremellan lite sol. 17 gr  Vy över sjön  jo den är där bakom träden. E4 i förgrunden.
Efter förmiddagsregnet så lyckades solen tränga sig igenom i går. Tropiskt väder hade väl vart utlovat, jo jag tackar, tropiskt tryckande kvavt. På kvällen öppnade sig himmlen och ett ordentligt monsunregn tog vid, blixtrarna tog ingen paus och man visst till slut inte vilken blixt man skulle räkna på, det blixtrade och small i ett. Hunden som är skotträdd, låg och skakade, och gammelkatten är inte (som vi trott några gånger) döv. Hon var som bortblåst och hittades inte igen förrän på morronen, inne så klart, hon är lite fisförnäm så ingen väta i den pälsen inte. Skyfallet fortsatte hela natten och på förmiddan idag så avslutade allt. Solen har nu strålat, om än inte från klarblå himmel, ett par timmar. Men nu håller det på att dra ihop sig igen, vart tog sommarn vägen? Och jag som har min sista vecka av semestern
Fialotta
10-08-2005, 17:05
CITAT (Reserv @ 10-08-2005, 17:47) Efter förmiddagsregnet så lyckades solen tränga sig igenom i går. Tropiskt väder hade väl vart utlovat, jo jag tackar, tropiskt tryckande kvavt. På kvällen öppnade sig himmlen och ett ordentligt monsunregn tog vid, blixtrarna tog ingen paus och man visst till slut inte vilken blixt man skulle räkna på, det blixtrade och small i ett. Hunden som är skotträdd, låg och skakade, och gammelkatten är inte (som vi trott några gånger) döv. Hon var som bortblåst och hittades inte igen förrän på morronen, inne så klart, hon är lite fisförnäm så ingen väta i den pälsen inte. Skyfallet fortsatte hela natten och på förmiddan idag så avslutade allt. Solen har nu strålat, om än inte från klarblå himmel, ett par timmar. Men nu håller det på att dra ihop sig igen, vart tog sommarn vägen? Och jag som har min sista vecka av semestern  Usch ja...det är väl det vädret du skickat till mig...din bov Stackars djur när det åskar...jag är lika rädd jag så jag förstår dom mycke väl
*Felix matte*
10-08-2005, 21:35
Startade tidigt i morse... +15...sedan ökade värmen allteftersom resan fortskred och nästan hela dagen vistades vi i 26-28 plusgrader... svettigt När vi kom hem vid tjugosnåret hade vi +19,5  En fin sommardag ! blir dagens facit.
I morgon och på Fredag är det åter dags för regnet, men uppehåll blir det kanske i helgen. Den enda som kan ståta med vackert väder i morron är Anki på Öland, där såg det ut som det skulle va´sol. Du Anki, njut i din sol och tänk på oss halvdränkta stackare.
Anki på Öland
10-08-2005, 23:12
CITAT (Reserv @ 10-08-2005, 23:55) I morgon och på Fredag är det åter dags för regnet, men uppehåll blir det kanske i helgen. Den enda som kan ståta med vackert väder i morron är Anki på Öland, där såg det ut som det skulle va´sol. Du Anki, njut i din sol och tänk på oss halvdränkta stackare.  Vad skönt att höra, missade vädret ikväll!! Tack för infon Anki
*Felix matte*
11-08-2005, 05:28
Sol och +14 på skuggsidan Ha en riktigt bra dag allihopa
CITAT (Felix matte @ 11-08-2005, 06:28) Sol och +14 på skuggsidan Ha en riktigt bra dag allihopa  Duggregn. Igenmulet. 14 grader. 17 i vattnet. Har kommit 3 mm i natt. Sol i norr, det är bra för alla trevliga norrlänningar, har en väninna som är i Vilhelmina nu. Önskar dig också en bra dag
Efter drygt ett dygns monsunregn på Åland och den ordentligaste sommarstormen på många, många år ligger allt platt i trädgården. Absolut allt. Växtstöden är det enda som står upprätt som hånfulla skelett... Men tidigt i morse bröt solen igenom och då jag fick se hur rik jag var på diamanter förlät jag allt. Jag sprang naken omkring med kameran och försenade mig till jobbet... Nu är solen borta igen och det kommer mera vått österifrån... Mulle
Stockholm inatt: Hällregn. Var uppe kl 02.30 och då VRÄKTE regnet ner!!! Nu på morgonen helmulet, kommer nog mer godsaker....
Fialotta
11-08-2005, 07:58
Vädret ja....vad ska man säga  mulet och sen är det mulet igen...men nu såg jag på tv att det ska bli lite sol i helgen... kan det stämma denna gång  Vore skönt
Stockholm just nu: Hällregn!!!!!!!
Fialotta
11-08-2005, 09:21
CITAT (stina @ 11-08-2005, 10:10) Stockholm just nu: Hällregn!!!!!!! Jädrans och jag som ska in dit nu...på väg hit ser jag över sjön
Fialotta
11-08-2005, 09:26
CITAT (stina @ 11-08-2005, 10:25) Just nu uppehåll!!! Förstår jag...det är precis här nu...går med en rasande fart...jösses va det regnar
Vassego!!!
Fialotta
11-08-2005, 09:28
CITAT (stina @ 11-08-2005, 10:27) Vassego!!!  En får tacke...tror inte det blir så långvarigt...solen lurar därbakom Stina...ha en bra dag
netaave
11-08-2005, 10:12
GRÅTT 16.9 GR
Anki på Öland
11-08-2005, 12:31
Reserv hade rätt - solen skiner men molnigt över fastlandet. Hoppas det håller sig där!! Mina pelargoner behöver torka upp ordentligt. Anki
Jag kom knappt ut idag eftersom regnet stod som spö i backen och inte ville vovvarna ut då inte det vill säga de små:Olle chihuahuan och Linda english toyterriern.
netaave
12-08-2005, 08:42
Sol, en och annan molntuss men bara 18 gr än så länge.
Sulawesii
12-08-2005, 08:43
Ja! Det är solsken ute!!
Sol över Stockholm åxå!!!!!!!!!
Yin o Yang
12-08-2005, 09:03
Solen skiner över Degerfors med  . Hoppas det står sig, för vi ska ha grillfest på vår lilla gata ikväll  , en tradition sedan några år tillbaka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|