Full version: Bjrnbr
sth
Ser att det snart r dags att brja plocka av bjrnbren igen. Har inte hittat ngot riktigt bra stt att ta tillvara dem p. Tacksam fr alla frslag p recept.
Susanna
Kr 5 dl bjrnbr med 0,5-1,0 dl socker i en stavmixer. Frys in till sorbet. Jtttegott!

Eller bjrnbrsparfait:
1 ggula
2 msk socker
1 dl vispad grdde
4 dl bjrnbr

Vispa gg och socker psigt. Tillstt grdden och bren som frst krts till pur. Frys in i portionsformar. Stll i kylen en kvart innan servering.
Annkina
r de frdiga snart eller?

Har ganska lngt till nrmsta plockstlle s man vill ju grna veta nr det r dags. rolleyes.gif
suddis
Jag gjorde marmelad av mina bjrnbr frra ret. Har nnu inte testat den p rostat brd men den funkar finfint till pannkakor!

Frra garna till huset la dem i nn slags sprit vet jag.. Antar att de hade i socker s det blev likr? Man kan vl inte ha bjrnbrs-snaps till sillen..? smile.gif
netaave
Jag brukar mest styckfrysa mina torrsockrade fr att anvnda i fruktsallader, p trtor m.m. Gr ven lite sylt men den r inte s populr hr.
Parfait lt ju intressant.
yla
jag styckfryser me socker i sm portioner och
sen tar jag fram dom o mickrar lite s dom blir lagom varma till vaniljglas hhh de e s goott
zaaritha
Marmelad!! rolleyes.gif
elleave
Bjrnbrssylt gjord p syltsocker r enkelt och gott. wub.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon