trdgrdsnovis
Hemma har vi en jttestor palm (kring tv meter) som snart vxer ur huset. Jag vet inte vilken sort det r, men bladen r smala, strva och ganska ljust grna och stammen r ljusbrun. Nu r det s att vi hemskt grna vll kapa palmen lite, om man sgar av grenarna, kommer det nya skott d? Br man kanske stta grenarna i egna krukor, slr de rot d? Ngon som vet vilken jord palmen ska ha?

Tacksam fr hjlp! biggrin.gif
Fenja
Hej och vlkommen hit! Har du mjlighet att ta ett foto p palmen s r det lttare att komma med rd om hur ni ska gra?
Mvh
Fenja
pejori
nskar dej ocks vlkommen hit.
ett foto skulle inte skada, d det beror p vilken palm det r. smile.gif smile.gif
en del gr att kapa, andra inte wub.gif
Blomstertanten
Gr hl i taket ! tongue.gif
Fenja
CITAT (Blomstertanten @ 04-08-2005, 23:25)
Gr hl i taket !   tongue.gif

G och lgg dig och sov nu din gamla skruttant!! laugh.gif wub.gif
Mvh
Fenja
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 04-08-2005, 23:35)
CITAT (Blomstertanten @ 04-08-2005, 23:25)
Gr hl i taket !   tongue.gif

G och lgg dig och sov nu din gamla skrutttant!! laugh.gif wub.gif
Mvh
Fenja

Tack det samma ! wub.gif tongue.gif
shiva
Vattna med na-palm! tongue.gif
Nej jag skojade bara. Palmer varierar mycket i vxtstt och nskeml. En bild eller ett namn r nstan ett mste. Vlkommen till forummet, hr kommer Du f svar p mycket, men bilder r alltid bra i snna hr frgor.
Magnus
GoSatta
palmer gr inte att kapa d dr dom. Dock finns det vldigt mnga palmliknande vxter som gr utmrkt och kapa och det r nog dom som r vanligast i vra hem. som tex. min "palm" p jobbet http://www.gosatta.org/temp/ny%20palm.jpg

den gr utmrkt att kapa.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon