suddis
Jag ångrar bittert 2 saker så här i augusti:

1, att jag sådde mina bifftomater och inte köpte frö till vanliga tomater eller coctailtomater. Biffisarna kommer inte med så mycket frukter och jag är osäker på om plantorna är sjuka. Och det måste ju bero på att de är biffisar när alla som har andra tomatplantor får MASSOR av tomater (inte på att jag kan ha misskött dem..?)..

2, att jag _inte_ sådde sockerärtor! Tror ni att det är överoptimistisk, naivt ja snudd på korkat att testa att så lite nu..? unsure.gif Vi har en inglasad altan som håller sig rätt så varm.. Jag vill gärna att det ska funka men vad tror ni?
rosita
Det är väl bara att prova med sockerärterna! Spill ingen tid på funderingar utan kom igång NU! Jag tror att det funkar. rolleyes.gif
Susanna
Det är inte säkert att det hänger ihop med att du satt biffisar. En del av mina plantor går också dåligt, och då är det vanliga tomatsorter.

Tycker också att du ska pröva att sätta några sockerärtor nu, de är ju ganska snabba, särskilt om du har en inglasad altan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon