birgitek
Var på bio igår och för första gången i mitt liv så lämnade jag föreställningen efter knappt en timme. Filmen jag såg var "Sin City", så vansinnigt tråkig och förutsägbar. De första 15 minuterna var faktiskt intressanta, spännande att se hur man omvandlat en tecknad serie till film, men därefter tillkom inget som helst nytt.
Skulle vara kul att höra vad ni andra som sett filmen tycker.
Birgit Ek
HippieSpellan
den var helt ok med tanke på att det var en ny stil, men det blev lite som filmen, svartvit och lite tråkig...och såååå många saker att titta närmare på ur psykologisk synpunkt, jessica alba som blev nästan våldtagen när hon var liten, får en idoldyrkande kärlek till en 50 år äldre bruce willis...osv osv=)
mekare
jag tycker precis tvärt om. Sin city var en av de bästa filmerna jag sett på länge. främst pga karaktärena och stämningen. Jag tycker att de har lyckats att efterlikna serierna rätt bra faktiskt.

Men visst det är ju ingen "vanlig" aktionfilm, den ska vara lite långsamare så man hinner tänka och få in stämmningen tycker jag.
Zarah P
Jag hatade den.
Djupt och innerligt.
Nog för att idén är kul och fin och bra, men vad är det frågan om? Har Rodriguez och Tarantino slagits för att få med så våldsamma och meningslösa och avklädda scener som möjligt, och sen enats om att ha med allihop?

Slöseri på attans bra skådisar, tycker jag.
Se The Machinist istället - den är betydligt bättre smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon