solkatten
Det finns inget träd som de kan krypa upp utan de tar sig nog upp på brevlådestolpen.
Men hur får jag bort dom?
Kan man lägga i nåt som de skyr? T.ex. en kvist lavendel eller nåt...
Åsa, mälardalen zon 2
Det finns postlådor med plexiglas i botten, tvestärtarna trivs inte så bra i såna, det är för ljust de gillar mörker.

http://www.tekniskamuseet.se/templates/Thi...76&idnr=TM43874
http://www.checkpoint-oland.com/grashoppan.../produkter.html

Är man lite händig kan man nog snickra ihop en postlåda själv med något genomskinligt i botten.
suddis
Jag har blivit tipsad om att lägga ett galler i botten på brevlådan, då kan de inte krypa in i morgontidningen iaf. Men de kommer ju in i brevlådan iaf.. Hum. När jag frågade Anticimex om man kan göra nåt mot tvestjärtar sa killen att man kunde blöta wellpapp och lägga ut för då kryper de in i det. Men när de väl är i wellpappen då tänkte jag.. huh.gif Läskigt.
Zarah P
Min pappa satte ett litet rör i botten av brevlådan. När morgonen kom, blev det ju lite ljusare i brevlådan, men i röret var det mörkt och fuktigt och trevligt (om man är tvestjärt) så de kröp ner där. Tidningen blev tom, i alla fall, även om de fortfarande var i låddan om natten.
ninnisky
Har en brevlåda modell större (med lås) och kör med den brutala metoden att sparka lite lätt på lådan innan jag låser upp den på morgonen. Det har inte varit mer än ett fåtal tvestjärtar där .. under hela sommaren biggrin.gif biggrin.gif
Har nog skrämt iväg dom rolleyes.gif wub.gif
netaave
Strö lite birkarbonat i lådan, klipp sen till en bit nät till botten så du inte får det på posten.
Snöflinga
Vitpeppar lär också vara effektivt rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon