Full version: Heja Sverige
ejjan
Heja Carolina! Nu blir det tv-dax. Kollar ni på sport eller är det bara ut i rabatterna som gäller?? smile.gif
pejori
bara rabatter
AnitaO
Städar (får gäster i morgon) och håller ett öga på TV:n samtidigt rolleyes.gif
annama
Jag sitter klistrad och kollar ALLT!!! Synd om Klüft att råka skada sig dagen innan start, men jag är optimist och tror att hon grejar det i alla fall. Kajsa verkade stensäker i försöken, en av de bästa konkurrenterna föll ju dessutom bort på uppvärmningen, tråkigt för henne. Just nu springer dom 10.000, Paula Radcliff är en av mina favoriter, hoppas hon vinner. På herrarnas 100 meter tippar jag USA-seger, dom ar ett par stycken som kan bli svårslagna. Men Heja SVERIGE! Inte på 100 meter alltså. Gång däremot, dom är säkert duktiga och vältränade, men det verkar lite som att tävla i att viska högt....... unsure.gif
*Felix matte*
Eftersom teven står bara några meter från min "hörna" så lyssnar jag mest men tittar också ibland... vet iaf att Carro låg bara 3 poäng efter största konkurrenten... minns inte vad hon hette... Fransyskan
och Kajsa Bergkvist hoppade högt över ribban... det såg jag... men oj, oj vad smal hon är.
annama
Fan också, Paula hade inte en chans....... Då hade jag alltså fel igen.
*Felix matte*
CITAT (annama @ 06-08-2005, 20:47)
Fan också, Paula hade inte en chans....... Då hade jag alltså fel igen.

vem är hon?... jag tittar på Yrrol tongue.gif

Nu läste jag ditt förra inlägg... jasså är det 10.000 loppet nu.
Snöflinga
Har träningsvärk efter en hel fri-idrottsdag + en golfrunda på Barsebäck, för att sedan återgå till friidrott. Pust och stön tongue.gif

Samma imorgon och det är ju så kul, händer inte så ofta, så det gäller att njuta när tillfälle ges ......... Ja visst är vi duktiga, det kommer mera rolleyes.gif

Slog på och tittade på Yrrol, men orkar inte med den sjuk-sjuka humorn så det blev avstängningsknappen sleep.gif
annama
Skulle gärna följa Annika Sörenstam på Barsebäck i morgon, men det får bli på TV, mina utslitna höftleder tillåter inte att se det "live". Har hoppat mellan kanalerna idag och hon går väl ut i ledarboll? Vi har faktiskt en och annan stjärna i lilla Sverige! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Anma
Carro tog GULD!! Hade någon räknat med något annat?? biggrin.gif
Rossi
Oh, ja! Jag älskar både att själv sporta och att titta på sport.

Nu i helgen har det blivit väldigt mycket sport. Dels friidrotts-VM, dels golf från Barsebäck. Men kan ni tänka er - på 18:e hålet när det var jättespännande och Annika satte en väldigt lång putt - då hade jag precis somnat i soffan. sad.gif

Men vi har hunnit både att klippa gräset, gräva upp två bollthujor, börja flytta en stenmur, planterat två björkar, plocka tomater etc. etc. etc. ändå.

Ps. I lördags var jag själv ute och spelade golf i 4 timmar och idag har jag tränat golf i en timme. smile.gif
Anma
Hur gick det för Sörenstam?
Missat det helt.
Rossi
CITAT (Anne R @ 07-08-2005, 21:31)
Hur gick det för Sörenstam?
Missat det helt.

Hon vann! Satte en jättelång putt på 18:e hålet.

Det var kamp om segern in i det sista.
Snöflinga
Det var minst lika rafflande på Barsebäck som Carolinas återstående 7-kampsgrenar ohmy.gif

Det stod lika inför 18:e hålet, när Annika först slog in i skogen för att därefter slå sig in på green och därefter slå en birdie från 12 meter tongue.gif och vinna..........

Carolina var ju också så fantastisk, vicken tjej ! VABRAVIÄR wub.gif
Bettson
En rafflaande sporteftermiddag för en som normalt inte tittar på sport.

Kan inte bara låta bli att förundras och beundra vår Karolina.

När Eunice Barber säger att karolina har gjort övertramt och att hela domarkåren och funktionärerna hjälper Karolina att fuska till sig segern för att det är välkänt att Finnar och Svenskar håller ihop.

Vad gör då vår egen lilla solstråle som tycker det är roligt att tävla.

Jo hon sitter och klappar fram sina konkurrenter till deras prestationer, även Eunice. Hon gratulerar alla till goda resultat.

Innan 800m loppet går hon fram till Eunice, skakar hand och önskar henne lycka till.

Det är nästan så att man i svagare ögonblick tror på sportens positiva fostran.

Vilken supertjej hon är alltså wub.gif
Fabulus
Tänk med batterier kan man få en sportstund i rabatten, fast idag gällde det att riva sig ner till grunden med kofot, skruvdragare och hammare. Men nu börjar det roliga att bygga upp och sen nästa höst ha sitt växthus/relax med bastu...

Men visst går det lättare att dra sipik när man hör hur Carro, Annika och Anna (diskus) och Mustafa (3000m hinder) far fram. Synd o´m Kristin (stavhopp) men hon är bara i början av sin coeback, lycka till i fortsättningen.
I morgon kväll är det höjdhopp, murning, snigelplockning och krattning som gäller.
Go´natt!
Anma
CITAT (Bettson @ 08-08-2005, 00:13)
En rafflaande sporteftermiddag för en som normalt inte tittar på sport.

Kan inte bara låta bli att förundras och beundra vår Karolina.

När Eunice Barber säger att karolina har gjort övertramt och att hela domarkåren och funktionärerna hjälper Karolina att fuska till sig segern för att det är välkänt att Finnar och Svenskar håller ihop.

Vad gör då vår egen lilla solstråle som tycker det är roligt att tävla.

Jo hon sitter och klappar fram sina konkurrenter till deras prestationer, även Eunice. Hon gratulerar alla till goda resultat.

Innan 800m loppet går hon fram till Eunice, skakar hand och önskar henne lycka till.

Det är nästan så att man i svagare ögonblick tror på sportens positiva fostran.

Vilken supertjej hon är alltså wub.gif

Dessutom ser hon till att få tillräckligt många poäng för att vinna guldet även om hennes längsta hopp hade blivit dömd som övertramp.

Klüft och Sörenstam har det gemesamt att de presterar som bäst under press. Det är helt klart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon