Full version: Bild?
Maggan zon 6
Hur bär jag mig åt för att få med ett foto som jag tagit?
Jag vet inte vad en URL är.
Maggan zon 6
Fenja
Sök på bild här på forumet så hittar du flera beskrivningar på hur man gör när man lägger in en bild.
Mvh
Fenja
*Felix matte*
Först måste du se till att bilden finns någonstans ute på nätet... kanske lättast att skapa dig ett album här på Odla.
Letade faktiskt häromdagen efter mitt första inlägg och jag hade samma fråga som du (såvitt jag fann)

URL är bildadressen du får när du högerklickar på en bild och sedan i rutan som kommer upp klickar på Egenskaper... där står Adress
Den kopierar du och klistrar in i knappen Bild
som du hittar strax ovanför skrivrutan... där står redan http://... deleta det och klistra sedan in din bildadress och klicka OK så bör bilden finnas i inlägget.

Lycka till! och fråga gärna igen om något är oklart. wub.gif
Maggan zon 6
Det är min egen bild som jag tagit på några små söta varelser som jag vill ha hjälp med att identifiera. Jag får inte upp ADRESS när jag högerklickar på bilden.
Maggan zon 6
Rossi
Det räcker inte med att du har ett foto på din dator hemma. Fotot måste ligga ute på en hemsida på nätet någonstans. Därför är ett förslag att du skapar ett album här på Odla och för över din bild dit. Det är inte så svårt och det framgår hur du ska göra när du väl har skapat ditt album.

OBS! Bilderna här på Odla får vara högst 100 kb så du måste förminska bilden innan du för över den till ditt album.

När du väl har skapat ett album här och lagt in din bild så går du in i ditt album, klickar upp din bild, högerklickar, trycker på Egenskaper och sedan kopierar du adressen. Sen går du in här i forumet och trycker på knappen BILD här ovanför (det står LÄNK, BILD, E-POST, CITAT) och kopierar in adressen där så kommer bilden in direkt i inlägget.

Om du vill kan du gå in i mitt album och prova. Tryck bara på kamerasymbolen längst ner här i mitt inlägg så kommer du in dit.

Lycka till!
pejori
CITAT (Maggan zon 6 @ 08-08-2005, 07:42)
Det är min egen bild som jag tagit på några små söta varelser som jag vill ha hjälp med att identifiera. Jag får inte upp ADRESS när jag högerklickar på bilden.
Maggan zon 6

högerklicka och välj egenskaper, så kommer adressen upp
smile.gif
Gossen Ruda
URL betyder förresten "Uniform Resource Locator". Betyder nåt i stil med enhetlig adresslokalisering.
Rossi
CITAT (pejori @ 08-08-2005, 16:13)
CITAT (Maggan zon 6 @ 08-08-2005, 07:42)
Maggan zon 6

högerklicka och välj egenskaper, så kommer adressen upp
smile.gif

Men bilden måste alltså ligga ute på Internet när du högerklickar på den. Om du högerklickar på den när den ligger i din egen dator så får du inte upp någon adress under Egenskaper.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon