Först blir man Trötter
Sen blir man Blyger (orkar inte med människor)
Sen blir man Butter (Ledsen, dämpad)
Sen blir man Toker (står inte ut med situationen)
Sen blir man Prosit (immunförsvaret dalar)
Sen blir man Glader (vågar säga nej, blir stark)
Sen blir man Kloker ((omvärderar livet)
Ja det stämmer nog bra in på hur det funkar.
Snöflinga
07-08-2005, 22:18
Den var bra
Ja, det bästa vore väl om man kunde säga stopp innan blyger kommer på besök. Då slipper man gå den långa vägen via butter, toker och prosit innan man hittar Glader och Kloker! Fast det är svårt att se signalerna.
Fabulus
08-08-2005, 08:58
Ibalnd har man väggen ett par meter framför sig och man vet att passa sig men så dyker något plötsligt upp och väggen sitter i ansiktet.
Blev hotad på jobbet och allt bara rasade. Satt hela april och stirrade rakt ut men visst var det vackert i blåsippebacken. I maj återkom vissa krafter om än bara tillräckliga för att orka med hemmalivet. I juni klarade jag att åka kommunalt igen och bege mig till jobbet om än i mindre utsträckning, nu i augusti är jag pigg igen om än att beroendet till datorn blivit värre under tiden.
Nu börjar skolan om 2 veckor och barnen och jag återgår till våra vardagliga liv.
Jag längtar faktiskt...
Nu ska jag lägga min kraft och energi på att själv må bra, därefter familjen och därefter jobbet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.