|
netaave
08-08-2005, 09:23
Börjar bli så less, om en vecka ska jag börja jobba och hade hoppas på lite sol och värme. Har ingen lust eller håg till någonting, borde röja i garderoberna, städa badrummet, diska, ta reda på körsbär men ingenting blir gjort.
CITAT (netaave @ 08-08-2005, 10:23) Börjar bli så less, om en vecka ska jag börja jobba och hade hoppas på lite sol och värme. Har ingen lust eller håg till någonting, borde röja i garderoberna, städa badrummet, diska, ta reda på körsbär men ingenting blir gjort. När vi åkte ifrån Hållnäs igår kväll kändes det precis som om sommaren tog slut.
Jag har bestämt mig för att det är sommar minst en månad till, oavsett väder. Tänk vad lång hösten blir annars!
Biggan_
08-08-2005, 10:13
Tråkigt när semestern blir sabbad av dåligt väder Själv hade jag tur som hade semester precis efter midsommar när det var så fint. Det är ju orättvist Jag tror att det fina vädret kommer när skolorna har börjat igen, för så brukar det bli när det har varit dåligt semesterväder. Det kan ju bli fina sensommardagar men kvällarna blir ju mörkare och mörkare. Här nere i Skåne har det ibland varit fina sommardagar ända in i oktober. Vi får väl hoppas att iallafall helgerna bjuder på lite fint väder framöver
kristerh
08-08-2005, 10:13
Jag tror sommaren är förbi  har lågtrycken väl fått fäste på vårt land, så verkar det som om det blir en 3:a för oväder att passera över oss kan bara konstatera att "jag hade iallafall tur med vädret" (jobbar sedan 3 veckor.) krister
Nehejdå, det är inte alls höst ännu, inte på långa vägar! SMHI har sitt sätt att se på det hela: Kolla här men jag gör som Anna R, bestämmer mig för minst en sommarmånad till, minst!
AnnammA
08-08-2005, 10:28
Fialotta
08-08-2005, 10:30
CITAT (Anne R @ 08-08-2005, 10:53) Jag har bestämt mig för att det är sommar minst en månad till, oavsett väder. Tänk vad lång hösten blir annars!  Har oxå bestämt mig för att det fortfarande är sommar...vilket väder det än är
AnnammA
08-08-2005, 10:40
Och jag har alltså inte gett upp hoppet om varma sensommarbad...I början på sommaren pratades det ju också om att augusti kunde bli varm...
netaave
08-08-2005, 10:41
Ja jag har ju också varit ledig sen början av juni, men då vädret var som bäst var jag ju sjuk och låg på sjh i flera dar. Kanske är det därför jag inte tycker jag haft nån sommar att tala om. Jag som brukar bada flera ggr per dag har inte badat en enda gång. Nu var jag på återbesök förra veckan och fick klartecken att all infektion var borta tänkte jag att nu törs jag nog, men då är det minsann inget badväder. När vi var i Malung var det badväder enenda dag, men då hade man ju bara dans i skallen. Usch vad jag känner mig gnällig!
Ha, ha! Ja, man kan ju undra. Vi hade 7,8 plusgrader halvsex imorse men nu är det sol och jättefint väder här.
Själv är jag jättenöjd med sommarvädret och förstår inte de som klagar. Men jag är inte särskilt väderberoende. Jag kan vara utomhus i ganska dåligt väder och ändå tycka att det är skönt. Och det kan vara skönt att hinna med lite inomhus också eller bara ligga och läsa och dega.
Men jag har full respekt för de som är mer beroende av vädret och deppar ihop om det inte är badväder.
CITAT (AnnammA @ 08-08-2005, 11:28) Då litar jag på att du har rätt.
*Felix matte*
08-08-2005, 18:30
Känns som den kommer och går... sommaren. Igår sol och värme...idag höst, regnar och bara +13
Bjäbban
08-08-2005, 20:38
Så klart det är sommar! Det dräller fortfarande av sommargäster här!  För övrigt så älskar jag hösten! Klar luft och knallblå himmel, frisk lite lagom kall luft! Härligt sprakande färger och doft av äpple och rök! Långa ljuvliga promenader med hundarna längs havet (går inte på sommaren för då badas det där) Ja hösten är nog min favorit årstid!
wolkenkrabber
08-08-2005, 20:45
bara någora veckor kvar så är sommaren slut  har varigt fint väder men kallt idsag med bara +17 grader
Snöflinga
08-08-2005, 21:06
Hoppas också på brittsommar, ruggigt,regnigt och kallt här.Växterna tycks ha stannat i sitt växande Ruttnar eller fått mögel ....... Visst är hösten vacker, men inte än
Eva i Skåne
08-08-2005, 21:18
Såklart att det är sommar kvar!!! Jag har ju semester Idag har vi haft solig och ganska varmt, över 20. Det är perfekt för mig, men alla dagar är ju inte så bra... Att vänta på brittsommar redan tycker jag är lite väl tidigt. Den kommer inte förrän i oktober Innan dess ska vi väl ha mer av "riktig" sommar, hoppas jag.
*Felix matte*
08-08-2005, 21:23
CITAT (Eva i Skåne @ 08-08-2005, 22:18) Att vänta på brittsommar redan tycker jag är lite väl tidigt. Den kommer inte förrän i oktober :o -_- Innan dess ska vi väl ha mer av "riktig" sommar, hoppas jag. :wub: Sommar i Oktober  ...då brukar ju vi få snö... i oktober alltså
kerstin z5-6
08-08-2005, 21:27
*Felix matte*
08-08-2005, 21:32
CITAT (kerstin z5-6 @ 08-08-2005, 22:27) precis ! Det är sommar fram till oktober o då faller första snön -Hösten .. den ger jag tusan i :lol: :lol: :lol: :lol: Tack Kerstin! Så klart är det sommar fram till oktober  jag gillar ju inte hösten... varför då låta den göra entré
netaave
08-08-2005, 21:45
Har iaf gjort det jag skulle utom min egen garderob. Jäntans garderob rensade vi ur 59 plagg, så nu har jag gjort en lista på dom och ska försöka bli v med lite på blocket. körsbären är sköljda och i frysen, hallonen är plockade, men sen vart det inte så mkt mer.......
Fabulus
08-08-2005, 22:15
Det var ju sommar i 2 veckor, men nu? Kvar av semestern, skattepengar på fickan, plantskolorna börjar rea. Jo, hösten flåsar runt hörnet men jag vägrar höst, i november kanske, med lite tur blommar lite ännu då. När vi döpte våra tvillingar första advent stod årets sista dahlia på kaffebordet. Vi bodde då i en marklägenhet i ett hörn och jo, jag fuskade sista veckan, dahlian fick en filt runt sig på nätterna men visst var det kul med egna blommor på dopet första advent. Hoppet finns ju alltid kvar...
Idag känns det som höst.. sitter med altandörren på vid gavel och huttrar lite... jag vägrar att stänga för det är sommar!!!
Här är det alldeles ljummet ute nu, +24 grader och solen håller på att gå ner.
netaave
09-08-2005, 23:26
Ja i kväll har vi suttit ute och det har varit mörkt, äntligen kunde jag få tända lite levande ljus på altanen, jättemysigt
Hot Cocao
09-08-2005, 23:45
Oj oj oj vad det regnar just nu
Hannele
06-10-2005, 13:25
CITAT (Anne R @ 08-08-2005, 10:53) Jag har bestämt mig för att det är sommar minst en månad till, oavsett väder. Tänk vad lång hösten blir annars!  Ja, det gjorde du rätt i! Många fina dagar har det varit.
netaave
06-10-2005, 13:31
CITAT (kerstin z5-6 @ 08-08-2005, 22:27) Så rätt du fick då!!!
Hannele
06-10-2005, 20:08
CITAT (AnnammA @ 08-08-2005, 11:28) ...och jag hoppas på britt-sommar, och att varma strömmar går in mot land så att man kan få hääarrrliga sensommarbad, men jag är väl en drömmare???!!!  -_- :rolleyes: Tänk vad drömmarna kan slå in.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|