Full version: Tillbaka till jobbet
Fabulus
Jaha, om två veckor ska jag tillbaka till betongen, asfalten och misären. Byta ut grönskan mot Stockholms innerstad och ytterområden.

Under ledigheten har jag kommit fram till att jag byter små bräckliga plantor mot vingklippta, skadeskjutna och lidande människor och att jag ger såväl blommor som människor samma typ av vård. Närhet, närvaro, stöd och vård.

Så, med förnyad energi återvänder jag till Stockholms hemlösa och gör vad jag kan för att hålla liv i narkomaner, psykiskt sjuka och andraa utstötta och kanske, förhoppningsvis kan jag hjälpa någon på vägen från hemlöshet till boende.

Men 2 veckor är kvar där endast plantorna ska ha vård.
renate
Njut av de återstående 2 veckorna och tänker inte på jobb......än.
Du behöver nog det för att klara det håda livet i storstaden.
Gillan
CITAT (Fabulus @ 08-08-2005, 10:29)
Jaha, om två veckor ska jag tillbaka till betongen, asfalten och misären. Byta ut grönskan mot Stockholms innerstad och ytterområden.

Under ledigheten har jag kommit fram till att jag byter små bräckliga plantor mot vingklippta, skadeskjutna och lidande människor och att jag ger såväl blommor som människor samma typ av vård. Närhet, närvaro, stöd och vård.

Så, med förnyad energi återvänder jag till Stockholms hemlösa och gör vad jag kan för att hålla liv i narkomaner, psykiskt sjuka och andraa utstötta och kanske, förhoppningsvis kan jag hjälpa någon på vägen från hemlöshet till boende.

Men 2 veckor är kvar där endast plantorna ska ha vård.

Beundransvärt jobb du har.Njut dock av den lediga tid du har kvar tongue.gif
Vicke
CITAT (Fabulus @ 08-08-2005, 11:29)

Wow, applåder! smile.gif
Lars-Olof Arvids
Ja, njut av semestern ni som har den kvar! Jag är nu tillbaka på jobbet efter tre veckors skön semester. Första veckan var jag uppe i Härjedalen och vandrade i fjällen. Det är härligt att komma ut på fjällvidderna och höra ljungpiparens visslande, se kungsörnen uppe i skyn, möta snösparven uppe på Anåfjället och en familj nyfikna och ursöta hermeliner på Lillskarven. En alltför okänd pärla jag verkligen vill lyfta fram är Sølendet utanför Brekken på norska sidan. Helt fantastiska rikkärr och slåttermarker med en blomsterprakt som inte går att beskriva! Här finns orkidéer av alla de slag, jag har t ex aldrig sett så mycket lappnycklar förr. Även brunkulla finns.

En trädgårdsresa i Danmark har jag också hunnit med och besökt pärlor som H C Andersen-museet i Odense, Egeskovs slott på södra Fyn och Birkegårdens haver på Sjælland. Flera fina privata trädgårdar i och omkring Sønderborg såg vi också, och åkte även över till Flensburg i Tyskland. Den senaste veckan har jag varit hemma och slagit min äng med lie och plockat bär i skogen. Det är härligt med semester, men det känns också helt rätt att ha ett jobb att komma tillbaka till nu!

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon