Full version: hur ter man TRDtomat
Jesper1986
finns det ngra recept p dem?

ha de
Helen i Pite Zon 5
Jag sdde trdtomat frra sommaren som har vervintrat inomhus. Dom har inte blommat nnu, men jag tror att du ter "tomaterna" som vanliga tomater./Helen
L8 B.
r det rd-lila frukter, med sm svarta krnor (tamatillo?) (inte tomatillo som man kan gra grn salsa av). Lite ggformade frukter med ett skaft som fster ungefr som ggplanta...?

Jag t frukten som "eftertt" nauterll

- pillade sedan ner ngra frn (hsten 2001 - de grodde som bara den wink.gif Har nu ett kraftigt trd ca 2,5 m hgt - (bor innomhus), luktar lite mysko (ej s gott) vid berring. Trdet rkade ut fr en liten olycka s det gick av vid ca 1,5 meter men nu har det kommit nya blad - Men ven om vi har det hgt itak (3,5 m) finns ett maxmtt. Hur har det blivit med dina?

Glada hlsningar
Charltta, Stockholm
yla
woooow har du ngon bild
Helen i Pite Zon 5
Jag kpte mina frn frn Impecta, det finns en bild nr. 126. Betrffande lukten d man rr vid bladen, s hller jag med, det luktar inte srskilt gott. Nu har jag kapat mina trdtomater vid ca. 20cm. jag vill att det ska bli en buske istllet fr en lng "pinne" rakt upp. Nya blad har brytit ut, men jag antar att det inte hinner bli ngra tomater pga. kapningen. Jag tog tillvara p 3 skott och det verkar som alla har tagit sig./Helen
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon