Yin o Yang
För ett par år sedan köpte jag ett par små plantor som ser ut som jordgubbsplantor, men blommorna är rosa. Min mamma i Danmark har sådan som marktäckare och eftersom det är en annan zon där, blir det bär på dem.
Vet någon vad blomman heter?
Fabulus
Det kommer bär på mina också (zon 2-3), smakar inte mycket varför jag klipper bort karten för att locka fram fler blommor. Jag fick den av min mamma som kallar den Panda
lyckero
Kallas också för jordgubbstok. Kan visst ge frukt ibland, men jag har aldrig sett någon.
mvh
Lyckero
Fenja
Är det de här du menar så heter de Fragaria x ananassa ‘Pink Panda’. Bären går att äta och brukar vara söta, men något fadda i smaken.
Mvh
Fenja
Yin o Yang
Tack Fenja, den var det wub.gif . Jag smakade på bären hos mor i Danmark och håller med Dig helt vad gäller smaken. Visst går de att äta, men jag har dem nog mest för blommornas skull smile.gif

En annan marktäckare, tror jag, är tydligen spetsmössan. Upptäckte när jag skulle flytta den till min nya rabatt att den hade långa utlöpare med små ansatser till plantor smile.gif . Har jag rätt wink.gif ?
mulle
Ja, så beter sig spetsmössan!
Mulle
Yin o Yang
Härligt, Mulle! Tänk så ofta man blir positivt överraskad när man har trädgård biggrin.gif laugh.gif tongue.gif. Den bästa terapi som finns wub.gif
mulle
Jag håller helt med dig! Min innersta själ bor i trädgården och ingen annanstans!
wub.gif wub.gif
Mulle
lilla mamma
Är det tiarella du har?

Mina småplantor dog torkdöden en semester.
Om du vill dela med dig, har jag plats.
Byte kanske?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon