Tesa
Visst är han söööt wub.gif wub.gif
En liten Petit Bassett Griffon Vendeen.... tongue.gif tungvrickning

Vi har inte sett den "live" men dessa bilderna fick en allt att bestämma sig ändå....vi har letat efter just denna rasen eftersom den påstås vara allergivänlig...jag har kört näsan i en sån och det gick bra den gången så förhoppningsvis gör det det med valpen också...
4 lååånga veckor kvar till hämtning... sad.gif
*Felix matte*
Grattis!
Så jättesöt wub.gif har aldrig hört talas om den rasen men jag hittade sidor på nätet....fina bilder wub.gif
Nu hinner du förbereda, köpa bädd, skålar, leksaker mm... är ju som att gå "i väntans tider"

Jag hade ännu längre väntetid.... bokade innan valparna var födda och fick vänta i drygt tre månader... kändes fantastiskt sedan när uppfödaren ringde en morgon och berättade att jag blivit matte till en fin och duktig kille wub.gif ... behöver jag säga att han var värd all väntan. wub.gif
amaira
åhhhh haddedudane wub.gif wub.gif wub.gif
GRATTIS!!!
Berit
Underbar valp Tesa! wub.gif Ser mjuk och len ut. Jag får också hämta min valp om ungefär 4 veckor.
Ser verkligen fram emot det.

tongue.gif
Fenja
Grattis! Så söt! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
AnitaO
Söt liten kille wub.gif
Den skulle man nog kunna tänka sig att snosa lite på smile.gif
Duktiga jakthundar också efter vad jag har förstått.
Lycka till!
Anki på Öland
Grattis Tesa! En jättetrevlig ras om jag dömer av dom jag har träffat.
Anki
fruberglund
Grattis och vilken söt. Hoppas det fungerar med din allergi bara så du slipper lämna bort den igen.
hörnbjörn
Hej hopp

Jättesöt valp. Själv försöker jag omplacera våran lilla "ängel" sad.gif

En Pytteliten fråga bara. Inte för att jag vill göra mig osams med alla här men:

Varför säger man grattis?? "grattis,du har lyckas köpa en valp".

Det gäller inte bara i detta sammanhang. ett annat ex. är i idrottssammanhang. "grattis du vann guld" tongue.gif

Jag tycker att man säger grattis när nån uppnår nåt utan att anstränga sig, typ vid en lotterivinst, födelsedag, hittar en tjuga på gatan osv...

MVH
stefan

Ps. Detta var inget påhopp mot alla er här,bara en tanke som dök upp.
Tesa
Uppfödaren ringde idag...hon hade räknat lite bättre efter hur gammal han egentligen var och han blir hämtfärdig redan om 3 veckor...det går fortare än beräknat i nedräkningen rolleyes.gif smile.gif
...och inte lämnar vi bort honom även om näsan protesterar...men han får nog finna sig i att vara inne betydligt mindre då...Jag är inte jätteallergisk så det har brukat gått bra att hundarna är inne en stund ibland...och katter är jag nog mest allergisk emot men det går ändå bra att bo ihop med våran Ravellipisse så länge han håller sig ur sovrummet..
Smekajsa
Här är en till som "är med hund" smile.gif smile.gif

vi har fyra veckor kvar till hämtning av vår
Lagotto Romangolo wub.gif wub.gif wub.gif

Längtar sååå man kan bli tooookig blink.gif blink.gif
Maria&Nicklas
Vilka små förädiska djur valpar e:)
Man blir ju helt knäckt o vill ha en varje gång man ser en...
Sen är de alltid så gulliga när de e små. för att sedan växa upp till ja.. inte lika gulliga, syftar ej på din valp nu:)

Nu har man fått ett jobb där man e hemma, så en hund är nog ej så avlägset:D

God natt/
fruberglund
CITAT (hörnbjörn @ 09-08-2005, 15:12)
En Pytteliten fråga bara. Inte för att jag vill göra mig osams med alla här men:

Varför säger man grattis?? "grattis,du har lyckas köpa en valp".

Det gäller inte bara i detta sammanhang. ett annat ex. är i idrottssammanhang.   "grattis du vann guld" tongue.gif

Jag tycker att man säger grattis när nån uppnår nåt utan att anstränga sig, typ vid en lotterivinst, födelsedag, hittar en tjuga på gatan osv...

MVH
stefan

Ps. Detta var inget påhopp mot alla er här,bara en tanke som dök upp.

Tja, jag säger väl mest grattis för att jag själv tycker det är så underbart med djur och tycker det är roligt när man ska få hem en ny liten och då gläds jag ju åt t.ex. Tesa i det här fallet...
zaaritha
smekajsa; har sökt på rasen, men ej fått fram om det är "sällskapshund", jakthund, eller annat??
Smekajsa
Lagotton är även kallad "tryffelhund"
den söker svamp men används även som apportör, sällskap, brukshund
ganska allround så att säga

Här är en länk till "vår" eminenta kennel

Hesiodos kennel

klicka på Passis valpar (födda 11/7)
det är en av dessa vi ska ha

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

den 2 september är det dags ............
ejjan
Åhh Smekajsa! Har sagt länge nu att om vi skaffar hund ska det va en Lagotto (eller möjligen schnauzer). Enda nackdelen jag kan se hos Lagotton, torde ju få några på detta forum att bli rädda... biggrin.gif Lagotton är som sagt en tryffelhund och tryffel letar den över allt... Den Lagotton jag känner har grävt upp en hel del i husses och mattes trädgård (utan att finna tryffel dock)... tongue.gif
Ciczi
Vill ha!:wub:

Ciczi
Anki på Öland
CITAT (ejjan @ 14-08-2005, 16:02)
Lagotton är som sagt en tryffelhund och tryffel letar den över allt... Den Lagotton jag känner har grävt upp en hel del i husses och mattes trädgård (utan att finna tryffel dock)... tongue.gif

Aha, är det vad mina hundar letar efter...... rolleyes.gif rolleyes.gif
Med andra ord, det behöver man inte vara svampsökarhund för att göra!
Undrar vad det är Pillan letar efter för svamp....... biggrin.gif biggrin.gif

Anki
Lilla My
Har bara träffat en enda Lagotto "på närmare håll" och det var en som deltog i en grundkurs i vardagslydnad som jag höll i (mitt främsta intresse är hundar, när det blir tid över påtar jag i trädgården...). Viktigt att tänka på att även om den ser "ulligt gullig" ut så behöver den fostras redan från valpstadiet och eftersom det är en "tryffelletarhund" så behöver den få sin nos aktiverad med spår, uppletande av föremål och annat. Då slipper man förhoppningsvis få trädgården uppgrävd... Plötsligt inser jag att vår Wachtelhund nog har missförstått vad han är för ras...! rolleyes.gif
Smekajsa
Jaaa du Lilla My, tror nog jag ska klara av att fostra en hund till

är väl den sjunde i ordningen !!!!
Lilla My
Smekajsa, det var inte riktat till dig personligen utan jag gjorde mer ett inlägg i den lite allmänna diskussion om lagotton som ras och dess egenskaper som uppstod! Jag är helt övertygad om att du klarar att fostra en hund till, men det kan ju finnas andra här som är nybörjare på det området... Det finns ju t ex kommentarer i stil med "om vi någon gång skaffar en hund" här så det var mer dem jag tänkte på. Hoppas att de flesta oavsett erfarenhet tänker igenom sitt hundköp och rasval noga, som instruktör (inom SBK) ser man ibland lite olyckliga kombinationer där man kanske gått bara på utseendet och inte alls var beredd på att hunden krävde en hel del... Du förstår nog vad jag menar. smile.gif
Fialotta
Åhhh...vilken söt liten kille.....och lyllosar som går i väntas tider, hoppas allt går bra...det gör det säkert smile.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon