Full version: bärfisbebisar
amaira
Här är det kläckning på gång! Bärfisbebisar på väg ut ur äggen. På ett nässelblad. Brännässlor är bra skydd när man är liten, då blir man i alla fall inte uppäten av en hungrig älg eller häst rolleyes.gif

Nu säger jag gonatt åt er ZZZZZZZZZZZzzzzzZZZzzzZZzzzzzzz
wolkenkrabber
luktar bärfisar ill på riktigt? de ser inte lika fina ut som jag hade för mig, trodde de var gröna
Fenja
Luktar vet jag inte med har man någonsin bitit i en så... det smakar f-n!
Mvh
Fenja
amaira
Hej Wolkenkrabber! Det finns flera olika sorters bärfisar, som har flera olika färger. Till och med den vanliga gröna, blir brun framåt hösten.

Här är en grön som ännu inte är fullvuxen. Kommer väl en sån bild också så småningom, kanske.

Bärfisar luktar inte illa, inte i sig. Men när de blir skrämda eller oroade avger de en vätska som inte luktar gott. Flera av bärfisarna suger mat ur bär, hallon och sånt. En del av de bären kan efteråt smaka pyton om man äter av just dem wacko.gif .
yla
kolla in de här snyggingarna men va gör dom på min malva
suger dom i sej fröna eller blink.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon