Full version: Sommerwind
Immix
Någon som har rosen Sommerwind? Har en rabatt full med rikblommande Sommerwind. Problemet är bara att de ligger platt på backen och ser helt omkullslagna ut. Den kommer inte riktigt till sin rätt så kan man säga wink.gif . Hur ska man få till de här rosorna så att de kommer till sin fördel? Någon som har något bra förslag?
mulle
Jag har också en som tagit stryk av skurarna, det är väl bara att binda upp den...
Mulle
Kajsa
Har också många Sommerwind och jag sticker ner bambukäppar och så binder jag upp grenarna. Sicken underbar rosor, bara spottar fram blommor, trots allt regn. Ljuvlig.

Immix
Skulle helst slippa binda upp dem eftersom det skulle bli så himla många pinnar... Är det någon som har testat att plantera en stadig kantväxt som den kan luta sig på? Vad tror ni, skulle det fungera? Jag har också funderat på att låta den slingra sig runt låga armeringsnät. Ska nog testa till nästa år och jag inte kommer på något bättre...
Ulla-Stina2
Jag har också underbara sommerwind. Har placerat böjda buskstöd under/runt dem, och det ser bra ut tycker jag.
/Ulla-Stina i Alingsås
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon