lite bättre storlek bara.
Tack!!!!!!!!!! Är han inte fin??? Lugn och tyst....
Jättefin
Har du tillverkat han själv?
Nej, jag ha inte tillverkat den. Vi var ute och körde förra sommaren nära vårt lantställe och åkte gamla E4 mellan Vagnhärad och Nyköping. Då fick vi syn på en flock sådana fåglar i en trädgård. Min man som inte är bang tvärstannade och gick fram till en gammal man som satt i trädgården och frågade om vi fick köpa 2. Han blev jätteglad och jag tror vi betalade 50:- styck. Dom är faktiskt jättefina, speciellt när det blåser. Då gungar huvudena upp och ner och det ser ut som om dom äter. Men dom är säkert jättelätta att göra själv. Kroppen är utskuren i trä, benen är runda metallstavar och halsen är av järnband.
/Stina
Pippi med huvudet på skaft

Vilken rolig idé! Fin
Vi var tillbaka senare och köpte två till som vi gav bort till min mans dotter. Hon har ett fält med halvhögt gräs och där gör dom sig faktiskt jättebra. Det går en bilväg precis utanför och man ser att folk som kör förbi nästan vrider huvudet ur led för att se vad det är för fåglar som stannat och står och äter på deras fält. När man snabbt förbi ser dom faktiskt riktiga ut med sina vippande huvuden...
*Felix matte*
09-08-2005, 20:43
Kul grej!
jag såg en hel massa djur på på en tomt i Rångedala...bl.a älg... alla djur var gjorda i trä och riktigt naturtrogna.