LarsV
Hej,

Jag fick i eftermiddag en fråga om var det finns en fin pileallé. Det bör vara i närheten av Lund, väderstreck spelar ingen roll, men det ska gå att nå helst inom en halvtimme. Om det är vacker natur runt omkring utan för mycket inslag av bebyggelse så är det ännu bättre.

Det ska nämligen fotas för en tidning och då tar jag gärna Odlas kunniga "inläggare" till hjälp i mitt sökande.

Någon som vet?

/Lars
Big Gardener
Jo, jag känner till en. Den står vid en gård ungefär 150 meter norr om OK-Q8 macken precis vid infarten mot S.Sandby från Lund. Den har hamlats för ett 2-3 år sedan och jag tror att ägaren av den har fått bidrag för detta. Det är absolut läge att fråga ägaren först innan fotografering. PM:a mig för närmare vägbeskrivning om det behövs.
LarsV
Tack för tipset!

Nja, jag behöver inte ytterligare vägbeskrivning, den känns fullt tillräckligt. Jag ska åka och titta!

/Lars
Big Gardener
Fick tips om en till:

http://www.hep.lu.se/staff/mjornmark/skane...agetvidlund.htm

Läs om "Pärlbandet" i slutet av sidan

Edit:
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon