kristerh
efter att mina guldfiskar dött inne i akvariet i vintras så bestämde jag mig för att inte skaffa nya förrns jag hade tid att göra en såpass stor damm att de kunde övervintra, hur gör man då med mygglarverna wink.gif jag bestämde mig för att köpa lite guldbarber, och hade 5 i vardera dammen, har 2 st,
iförrgår tyckte jag att det blivit lite väl kallt för dem ute så jag fångade in dem, och gisssa om de hade växt, stora o feta, och en helt annan färg än de jag har i akvariet wink.gif de har levt gott i dammen fast jag inte matat dem en enda gång, de har levt enbart på mygglarver.
Är det någon annan som testat?
krister
Lena i Torslanda
Det var ju ett trevligt sommarställe de hade hamnat på laugh.gif
De vill väl inte flytta in i akvariet igen antar jag. Jag har inte testat, vågade faktiskt inte så länge vi hade några akvariefiskar kvar. Nu dog den sista i sommar och det blir inga nya. Däremot satte jag ut akvarieväxterna i dammen men de kommer säkert att dö när det blir kallare.
ÅsaF
Oj, har du redan tagit in fiskarna. Du måste bo långt norrut då antar jag.

Jag har dock inte bara låtit mina leva på vad naturen har i sitt skafferi utan jag brukar mata med pellets morgon och kväll och de verkar älska det. Man kan säga att det vakar rejält. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon