Full version: Skyltar?
Karin i Peking
Nån som vet var man kan få tag i fina skyltar till örtagården.
Vill inte ha de där vanliga träpinnarna eller de i plast.
Reserv
CITAT (Karin i Peking @ 10-08-2005, 16:37)
Nån som vet var man kan få tag i fina skyltar till örtagården.
Vill inte ha de där vanliga träpinnarna eller de i plast.

Jag har sett nånstans här på forumet, i nåns album (om jag bara kunde komma på vems) snygga stenar som hon/han textat fint själv på. Dom var både originella och vackra. rolleyes.gif
Reserv
Maria i Helsingborg var det visst som hade stenarna, eller i alla fall inlägget

Inlägg om stenskyltar rolleyes.gif
solkatten
Jag hittade jättefina terrakottaskyltar i en affär här i stan som säljer grejer för 10:-/st. Men de var ett tillfälligt parti, tyvärr.
Karin i Peking
Tackar för tipset med stenarna. Får väl ge mig ut i regnet och leta... rolleyes.gif
birgitek
Jag såg nånstans nån som använt skärvor av vanliga terracottakrukor, målat på vit text, sedan lackat. Jättesnyggt!
Birgit Ek
Karin i Peking
CITAT (birgitek @ 11-08-2005, 16:23)
Jag såg nånstans nån som använt skärvor av vanliga terracottakrukor, målat på vit text, sedan lackat. Jättesnyggt!
Birgit Ek

Då slipper jag ju bära sten.... tongue.gif
Känner att jag måste ha någon sorts beskrivning...Det behövs när maken kommer in med luftlök istället för gräslök........... ohmy.gif
solkatten
Persiennbitar är det andra som använder och jag har för mig att man på dem skriver med blyertspenna, det håller bäst.
Yin o Yang
CITAT (birgitek @ 11-08-2005, 16:23)
Birgit Ek

Så finurligt tongue.gif , det ska jag prova inför nästa år. Verkar vara perfekt för odlingarna i pallkragarna smile.gif och kryddkrukorna biggrin.gif
Alpiner i Halmstad
Vi använder persiennlammeler. Texten graverar vi med en gravyrpenna.
Vi trycker ner skylten med hjälp av en bred skruvmejsel. Skator och andra besökare kan då inte dra upp skylten. Om de skulle lyckas ser vi det, för de kan inte utan mejsle sätt tillbaks den.
M.v.h. Bernt
Tesa
Jag använder skärvor från gamla trasiga tegelpannor och även gamla tegelstenar..
birgitek
Så snyggt Tesa, kanske är det från dej jag har fått idén.
Det är ju kanonsnyggt, billigt och hållbart.
Persiennlameller är jag inte så förtjust i, då tycker jag vanliga vita plaststickor är bättre.
Birgit Ek
Elisabeth-Västkustkolonisten
Det där med namn på stenar har jag sett i flera trädgårdar och det är snyggt.

Edelweiss
stina
Jag har (efter idé här från Odla) skrivit på stenar i mina rosrabatter. En granne gick och tittade på mina rabatter och sa "jaja, här vilar Louise Odier och här vilar Henry Kelsey" och skrattade. Han tyckte det såg ut som gravstenar biggrin.gif

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon